آذوح: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در معدن مس سونگون درآمد زیاد داریم ولی باید تمام حساب‌های مس در بانک‌های استان باشد تا آذربایجان شرقی از منافع اقتصادی این معدن بهره‌مند شود.

به گزارش یول‌پرس، شهاب‌الدین بی‌مقدار عصر دیروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با اشاره به عقب‌افتادگی آذربایجان شرقی از رقابت با استان‌های مدعی اقتصادی کشور اظهار کرد: استان ما روز به روز عقب می‌رود، چراکه آمار و ارقام نشان از عقب رفت استان دارد که نگران کننده است.

وی افزود: سایر استان‌ها در بحث جذب بودجه خسته نمی‌شوند و برای دریافت بودجه و اعتبار برای استان سماجت به خرج می‌دهند که در مدیران استان ما این سماجت دیده نمی‌شود.

وی در ادامه بر تقویت شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: امروزه راه حل توسعه اشتغال در حوزه خدمات و تولید، توجه به محصولات و تفکرات فناورانه و دانش‌بنیان است.

این نماینده مجلس درآمد بالای مس سونگون در آذربایجان شرقی را یادآور شد و گفت: در این معدن درآمد زیاد داریم ولی باید تمام حساب‌های مس در بانک‌های استان باشد تا آذربایجان شرقی از منافع اقتصادی این معدن بهره‌مند شود.

وی ادامه داد: باید پیمانکاران محلی در پروژه‌های مس در اولویت قرار گیرند و چرخه اقتصادی این معدن پیمانکاران ما را هم تقویت کند.