آذوح: اسکندر علی میرزایی فعال ملی-مدنی آزربایجانی به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق برپایی تجمع غیرقانونی در سطح شهر» به تحمل 6 ماه حبس تعزیری و 18 ضربه شلاق  محکوم شد.

اسکندر علی میرزایی فعال ملی-مدنی آزربایجانی به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق برپایی تجمع غیرقانونی در سطح شهر» به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ضربه شلاق  محکوم شد.

بنا به اطلاع آرازنیوز؛ اسکندر علی میرزایی فعالی ملی-مدنی آزربایجان که پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت‌های سیاسی بازداشت و به حبس محکوم شده بود، روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه ۱۳۹۶ طی ابلاغ دادگاه انقلاب شهرستان نقده (سولدوز) به‌صورت غیابی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۱۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

اسکندر علی میرزایی و محمدرضا حسن‌زاده که چندین بار به دلیل فعالیت‌های سیاسی ازجمله اعتراض به خشک شدن دریاچه اورمیه و اعتراضات ۱ خردادماه دستگیر و به حبس تعلیقی محکوم شده‌ بودند در تماس با آرازنیوز خبر دادند که از کشور خارج شده‌اند.

محمدرضا حسن‌زاده دیگر فعال ملی-مدنی آزربایجانی شهروند سولدوز نیز که پیش‌تر به همراه اسکندر علی میرزایی در سال ۹۰ و در اعتراضات به رد دو فوریت طرح آب‌رسانی به دریاچه اورمیه در مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بود در حال حاضر تحت تعقیب نیروهای اطلاعاتی قرار دارد.

میرزایی روز شنبه ۵ دی‌ماه ۱۳۹۴ در جریان اعتراضات ملت تورک آزربایجان به پخش برنامه نژادپرستانه و توهین‌آمیز «فتیله» از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران پس از احضار به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی بازداشت و به زندان این شهر منتقل شده بود.

پیش از آن نیز اسکندر علی میرزایی روز ۲۳ شهریور۱۳۹۰ پس از اعتراضات به خشک شدن دریاچه اورمیه از سوی مأموران امنیتی در شهر نقده (سولدوز) بازداشت شده بود.

فعالین دیگر ازجمله غلامرضا آذری فر و میر موسی ضیاء گرگری نیز به ۶ ماه حبس تعلیقی و ۱۸ ضربه شلاق تعلیقی به مدت یک سال محکوم شده‌اند.