آذوح: استاندار غیر بومی غرب آزربایجان، آقای محمد مهدی شهریاری که به تازگی معارفه شده است، به عنوان یک فرد غیر بومی غیر دردآشنا با مسائل و مصائب آزربایجان (از جمله مسأله دریاچه اورمیه که احتمالا ایشان فقط نامی از این فاجعه شنیده اند و هیچ معرفتی در این مساله ندارند) ظاهرا هوادار جریانهای تروریستی نیز می باشند، کما اینکه از طرف مادری کرد زبان نیز می باشند.

البته لازم به توضیح نیست که زبان و نژاد هیچ کس نمی تواند ملاک قضاوت باشد، لیکن وقتی ایشان از راه نرسیده شروع به استفاده از ادبیات گروههای تروریستی کرده است منویات درونی ایشان پدیدار می شود.

ایشان در یک پست اینترنتی غرب آزربایجان را “استان رنگین کمان اقوام، ادیان و مذاهب” نامیده است.

البته اینکه در غرب آزربایجان اقلیتهای مختلفی زندگی می کنند محل هیچ اعرابی نیست، کما اینکه جریانهای سیاسی منسوب به حرکت ملی آزربایجان در هر فرصتی این مهم را بیان کرده و بر لزوم احقاق و تضمین تمامی حقوق اقلیتها تاکید کرده اند.

ولی وقتی یک استاندار غیر بومی تازه از راه رسیده در قدم اول از ادبیات، عبارات و اصطلاحات خاص جریانهای تروریستی استفاده می کند رنگ مساله عوض می شود و ایشان عملا صف خود را مشخص می کند.

همگان می دانند شعار فریبنده و به ظاهر زیبای “رنگین کمان اقوام و ادیان” مختص جریانهای هوادار تروریسم در غرب آزربایجان می باشد و در پشت این شعار زیبا واقعیتی هولناک خوابیده است.

آگاهان واقفند جریانهای تروریستی که به نام دفاع از ملت مظلوم کرد ولی در عمل به کام و در خدمت نیروهای استعماری و امپریالیستی ارگانیزه شده اند برای عوام فریبی از چنین شعارهای به ظاهر انسان دوستانه ای استفاده می کنند. چنانکه این گروهها در شهر کرکوک از شعار “شهر برادری” استفاده می کنند ولی در عمل می بینیم پروژه خونین و مرگبار کردستان سازی کرکوک با سرعت هرچه تمامتر در حال اجراست. همین گروهها در شمال سوریه با شعار دل فریب “کنفدرالیسم دمکراتیک” در حال ویران کردن روستاهای عربها و ترکمنها توسط بولدوزرها و ارتکاب جنایات جنگی هستند (به استناد گزارشهای مراجع حقوق بشری بی طرف). همینان در جنوب شرق ترکیه با شعار “برادری خلق ها” به دنبال ایجاد جنگ داخلی و به خاک سیاه نشاندن مردم کرد هستند.

حال استفاده استاندار جدید غیر درد آشنا از ادبیات اختصاصی تروریست ها حاوی چه پیامیست؟!

به نظر نگارنده جواب واضح است!

اتاقهای فکری که مشغول کردستان سازی غرب آزربایجان و کشیدن دیوار انسانی بین ترکیه و آزربایجان هستند شوالیه جدیدی به میدان رانده اند و صبر و غضب ملت ترک آزربایجان را می آزمایند.

حال سوال این است که نمایندگانی که به حساب ملت ترک آزربایجان و حمایت های مستقیم و غیر مستقیم فعالین آزربایجانی به مجلس رفته اند و دم از حقوق ملت آزربایجان و ترکها می زدند حال چه شده است که ساکت شده و دم بر نمی آورند؟!

آیا همانی که با جمله ای در فراکسیون نمایندگان مناطق ترک نشین را تخته کرد حال با نیم نگاهی نمایندگان مردمی! ما را مجبور به خاموشی کرده است؟

واقعا کسانی که در اتاقهای فکر تهران نشسته اند و به زعم خود با مقدرات ملت ترک آزربایجان بازی می کنند هیچ تاریخ آزربایجان نخوانده اند؟

آراز نیوز