آذوح: به همت فعالین ملی آذربایجان جنوبی ،انجمن فرهنگی و ادبی ایشیق یول روز شنبه ۸ مهرماه در شهر برلین آلمان افتتاح گردید.

به گزارش از صفحه فیسبوک خانم شریفه جعفری ،مراسم افتتاح انجمن فرهنگی و ادبی ایشیق یول روز شنبه ۸ مهرماه در شهر برلین آلمان و با حضور علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات آزربایجان که از آلمان، ترکیه، آزربایجان شمالی و آزربایجان جنوبی حضور داشتند برگزار شد.

این مراسم که با مجری‌گری خانم شریفه جعفری برگزار شد؛ بعد از خوش‌آمد گویی و اعلام برنامه‌ها توسط مجری، رئیس انجمن، - آقای “مرتضی دیزجی” به ایراد سخنرانی پرداخته و در مورد شرایط عضویت و راجع به قوانین و برنامه‌های انجمن توضیحانی ارائه نمودند.

سپس آقای بیگ مراد گرای، مسئول کتابخانه و حسابدار انجمن در مورد چگونگی استفاده از کتابخانه و مرکز مطالعاتی انجمن صحبت نموده و توضیحاتی ارائه نمودند.

خانم دکتر «بریتا سانگن» از شهر مونیخ آلمان سخنران بعدی بودند.

در ادامه آقای «دکتر معبودیان» نیز در مورد مشکلات روحی و روانی مهاجران و پناهندگان صحبت نموده و آمادگی خود را در انجمن ایشیق یول برای کمک به مهاجران آزربایجانی اعلام نمودند.

خانم «عزیزه کارا گول له»، عضو فعال و افتخاری انجمن شعری به زبان‌های ترکی و آلمانی خوانده و در مورد انجمن ایشیق یول و تجربه‌های خود در انجمن‌های دیگر در آلمان سخنرانی نمودند.

آقای «حاسیسی»، از کشور فرانسه، ساکن در برلین و معلم زبان‌های آلمانی و فرانسه ضمن تبریک و ابراز خوشحالی برای افتتاح این انجمن، آمادگی خود را برای همکاری با انجمن ایشیق یول برای آموزش زبان اعلام نمودند.

در ادامه موسیقی آزربایجانی توسط آقای ناصر و همکارانشان اجرا گردید.

آقای «یورقن نفتی» مربی تئاتر و فلسفه ضمن اعلام همکاری با انجمن، سخنرانی نمودند.

قسمت دوم موسیقی توسط آقای «حمید صانعی» و همکار محترمشان «مصطفی» از ترکیه حال و هوای دیگری به مراسم بخشید. بعد از پذیرایی ، چند نفر از مهمانان ضمن تبریک و اظهار خوشحالی به مدت چند دقیقه سخنرانی کرده و نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.