آذوح: در خواست آزادی مشروط محمد نجفی فعال ملی ترک آذربایجان که در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۶ شمسی جهت اجرای حکم حبس ۶ ماهه به زندان مرکزی تبریز منتقل شده است، توسط دادگاه تبریز رد شد.

این فعال ملی اهل شهر اهر در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۶ هجری شمسی در در زندان مرکزی تبریز جهت اجرای حکم حبس ۶ ماهه بازداشت شده و در بند ۱۱ جرائم عمومی که به بند سه گانه مشهور است این زندان نگهداری می شود.

گفتنی است در تاریخ ۲۹ آبان۱۳۹۴ هجری شمسی، در جریان دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی “تراختور آذربایجان” و سیاه جامگان در ورزشگاه سهند تبریز محمد نجفی همراه با یاور سلطانی (ماکو)، جواد سلطانی(ماکو)، جهانبخش سلطان‌زاده(ماکو)، مهدی شریفی(اورمیه)، هادی حسین‌زاد(اورمیه)، جعفرپور (اورمیه)، حسن جمالی(خوی) مجید نقی‌زاده(اهر)، محمد شیرزاد و مهدی شیرزاد بازداشت شده بود.

محمد نجفی فعال ملی ترک پس از چند روز بازداشت به قید کفالت از بازداشت بطور موقت آزاد شده بود. بازداشت شدگان بشدت توسط ماموران امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته بودند.

در جریان دیدار روز جمعه تیم فوتبال تراکتورسازی و سیاه جامگان نزدیک به ۱۰۰ نفر از تماشاگران تراکتور بازداشت شده بودند.

در این دیدار که با حضور نزدیک به ۱۵هزار تماشاگر برگزار شد تماشاگران با سر دادن شعارهایی اعتراض خود را به توهین‌های مطرح شده در صدا و سیما نشان دادند.

محمد نجفی توسط دادگاه کیفری تبریز به یک سال حبس محکوم شده بود که در دادگاه تجدید نظر آذربایجان شرقی به ۶ ماه تقلیل یافته بود.

اتهام آقای محمد نجفی، مشارکت در اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال عنوان شده است که یک اتهام ساختگی از طرف ارگان های امنیتی و سیستم قضایی ایران جهت توجیه حکم صادره غیرقانونی می باشد.