آذوح: سفیر آلمان در ایران گفت: شرایط حاد دریاچه اورمیه مرا بسیار تحت تاثیر قرار داده و غمگینم کرد.

به گزارش یول‌پرس، “میکائیل کلور برشتولد” امروز پس از بازدید از دریاچه اورمیه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از هشت ماه گذشته به ایران آمده و قصد آشنایی بیشتر را دارد اظهار داشت: بنده علاقه‌مند به سفر بوده و از اینکه در این مدت کوتاه حضور در این کشور، توانسته‌ام استان‌های آذربایجان‌غربی و شرقی را از نزدیک ببینم خرسندم.

وی با تاکید بر اینکه کشور آلمان علاقه فراوانی به حفاظت محیط زیست دارد تصریح کرد: این کشور فعالیت بسیاری در زمینه مسائل تغییرات آب و هوایی انجام داده و حتی در روزهای اخیر نشستی در پاریس فرانسه در زمینه تغییرات آب و هوایی برای حفط محیط زیست با توجه به اینکه زیستگاه بشر و حیوانات بوده، برگزار کرده است.

سفیر آلمان در ایران با اشاره به اینکه علاقه‌مند به دیدار از نزدیک وضعیت دریاچه اورمیه بودم گفت: متاسفانه وضعیت دریاچه اورمیه بسیار حاد بود و مرا بسیار تحت تاثیر قرار داده و غمگین کرد.

وی بیان کرد: من شرایط را به خوبی درک کرده و وضعیت دریاچه اورمیه را پس از عزیمت در تهران منتقل کرده و در زمینه بحران آن بررسی‌های لازم انجام می‌شود.

سفیر آلمان در ایران پس از بازدید از دریاچه اورمیه، به بازدید از موزه تاریخ طبیعی اورمیه پرداخته و همچنین گفتنی است که این نخستین بار است که سفیر آلمان در ایران از دریاچه اورمیه بازدید می‌کنند.