آذوح: به دنبال انتشار اخباری درخصوص وضعیت متفاوت اشتغال کارگران کارخانه چسب هل در استان آذربایجان شرقی، مسئول یکی از نهادهای صنفی کارگری این استان خواستار رسیدگی بازرسان اداره کار به وضعیت کارگران کارخانه چسب هل شد. در روزهای گذشته؛ انتشار اخبار و عکس‌هایی از شرایط کار متفاوت و به ظاهر مغایر کارگر کارخانه چسب هل که در محدوده شهر تبریز قرار دارد، واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

به گزارش ایلنا، مسئول یکی از نهادهای صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی خواستار رسیدگی بازرسان اداره کار به وضعیت کارگران کارخانه چسب هل شد.

ناصر چمنی (مسئول کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی) در واکنش اخباری که در روزهای گذشته در مورد شرایط کاری کارگران کارخانه چسب هل منتشر شده است، به خبرنگار ایلنا گفت: “از بازرسی اداره کار می‌خواهیم با ورود به این واحد صنعتی به وضعیت کارگران شاغل در آن رسیدگی کند”.

وی ادامه داد: “برابر اخبار منتشر شده، شرایط کاری کارگران این واحد تولیدی با حداقل استانداردهای قانون کار مغایرت دارد و از این بابت جا دارد اداره کار استان آذربایجان شرقی؛ بازرسان خود را روانه این واحد صنعتی کند”.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه باید مشخص شود که در این کارخانه چه تعداد کارگر و با چه شرایطی مشغول کارند، گفت: “اگر وضعیت شغلی این کارگران با استانداردهای قانونی مغایر باشد؛ باید برابر مقررات به آن رسیدگی شود”.

در روزهای گذشته؛ انتشار اخبار و عکس‌هایی از شرایط کار متفاوت و به ظاهر مغایر کارگر کارخانه چسب هل که در محدوده شهر تبریز قرار دارد، واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.