آذوح: سیاست‌های استعماری حکومت مرکزی ایران در قبال آزربایجان جنوبی بر مبنای نژادپرستی آریایی-فارسی همچنان ادامه دارد.

سیاست‌های استعماری حکومت مرکزی ایران در قبال آزربایجان جنوبی بر مبنای نژادپرستی آریایی-فارسی همچنان ادامه دارد.

به گزارش آرازنیوز ممنوعیت نامگذاری مغازه به زبان تورکی یکی از گزینه‌های شرایط  لازم برای اخذ مجوز یا پرواه کسب مشاور املاک می‌باشد.

این شرط که در سایت رسمی مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران درج گردیده و به اشخاص مراجعه کننده برای اخذ پروانه کسب به صورت مکتوب ارائه می‌شود در راستای سیاست‌های تورک‌ستیز حکومت مرکزی ایران برای از بین بردن زبان تورکی در آزربایجان جنوبی اعمال می‌شود.

قرار گرفتن شرط ممنوعیت استفاده از نامهای تورکی در نامگذاری محل کسب و کار شهروندان تورک آزربایجانی در لیست شرایط تشکیل پرونده برای اخذ پروانه کسب مشاور املاک در حالی از سوی رژیم استعمارگر ایران اعمال می‌شود که رئیس جمهور ایران و مقامات بلندپایه با شعارهای پوپولیستی و بی‌پایه و اساس مبنی بر تدریس زبان تورکی در مدارس و ایجاد فرهنگستان زبان تورکی سعی در فریب اذهان شهروندان تورک آزربایجان دارند.

این اولین سند مکتوب برای ممنوعیت نامگذاری محل کار اشخاص به زبان غیر فارسی نیست و نمونه‌های بسیاری وجود دارد که نشان می‌دهد حکومت نژادپرست ایران نامهای غیرفارسی را بیگانه قلمداد می‌کند و شهروندان را به استفاده از نامهایغیرفارسی و محلی منع می‌کند.