آذوح: فعال مدنی آزربایجان حبیب ساسانیان در 47روز اعتصاب غذای خود به مدت ۶ ساعت بی‌هوش شده به شدت با افت فشار خون و نبض مواجه شده است.

فعال مدنی آزربایجان حبیب ساسانیان در 47روز اعتصاب غذای خود به مدت ۶ ساعت بی‌هوش شده به شدت با افت فشار خون و نبض مواجه شده است.

حبیب ساسانیان فعال مدنی آزربایجانی که در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده قضایی و دخالت نهادهای امنیتی در روند پروند خود از ۲۲ خرداد دست به اعتصاب غذا زده است به علت وخامت شدید وضعیت جسمانی ۶ ساعت بی‌هوش شده است. به گفته منابع آگاه وضعیت جسمی این فعال ملی به‌شدت وخیم گزارش‌شده است بطوریکه فشارخون وی به ۵ کاهش‌یافته و نبض وی ۳۹ گزارش‌شده است همچنین میزان قند خون این فعال مدنی نیز به صفر رسیده است که همه حاکی از شدت وخامت وضعیت سلامت این فعال ملی است و هرلحظه امکان بروز صدمه‌ی غیرقابل جبران  برای این فعال ملی آزربایجانی وجود دارد.

دستگاه قضایی ایران با درخواست نهادهای امنیتی بخصوص وزارت اطلاعات ایران با توجه به وضعیت مالی خانواده این فعال سیاسی آزربایجانی برای جلوگیری از آزادی  موقت وی و اعمال فشار برای خانواده این فعال مدنی وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی را صادر کرده است.

لازم به ذکر است قاضی پرونده با ادبیات تند زننده و غیرانسانی در جواب خانواده این فعال ملی که خواهان آزادی این فعال ملی به قید وثیقه شده بودند گفته بوده که حبیب ساسانیان برای ما مرده است و اگر هم زنده باشد در عرض یکی دو روز خواهد مرد.

این زندانی سیاسی حرکت ملی آزربایجان چندین بار به خاطر سیر روند غیرقانونی پرونده خود اقدام به اعتصاب غذا کرده بود که با قول‌های دروغین قاضی پرونده و مداخلات خانواده و فعالین ملی اقدام به شکستن اعتصاب غذا کرده بود.

اردیبهشت‌ماه سال گذشته حبیب ساسانیان (یاکاموز) هم‌زمان با تنی دیگر از فعالان به نام‌های دکتر اسماعیل افخمی، مهدی جواد زاده، حمید ثقتی، بابک آوند و مهندس یونس رحیمی که باهم در رابطه با «مسئله اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان و جنایات صورت گرفته علیه مسلمانان توسط گروه‌های مسلح نژادپرست ارمنی» فعالیت می‌کردند همگی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

آرازنیوز