آذوح: مهدی امیری نژاد توسط دادگاه انقلاب تبریز به دو سال حبس محکوم شد

«مهدی امیری نژاد» از فعالین ملی آذربایجان توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به دو سال حبس محکوم شد.

مهدی امیری نژاد در تاریخ ٢۶ اردیبهشت ماه٩۵، همراه پنج فعال ترک دیگر در شهر اردبیل دستگیر و پس از ٣ ماه بازداشت و با تودیع وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود. جرم اعلامی به وی مشارکت در تشکیل گروه «گامو» و جاسوسی و حمایت از قره باغ عنوان شده است.

وی متهم ردیف دوم پرونده ای است که مسئولان امنیتی ایران آنرا پرونده «گامو» می نامند. مهدی امیری نژاد تمامی اتهامات وارده را صراحتا رد کرده است.  «حبیب ساسانیان» متهم ردیف اول این پرونده هم اکنون در زندان تبریز در بازداشت است و امروز در ۴٢ روز اعتصاب غذای خود به سر می برد.

سایر فعالین آذربایجانی به نام های بابک آوند، حمید ثقتی و اسماعیل فخیمی نیز هرکدام به تحمل ۴ ماه حبس به جرم عضویت در گروه «گامو» محکوم شدند.

این رای دادگاه انقلاب تبریز بنا به دلایل امنیتی در حضور متهمین شفاها قرائت شده و برگه رای دادگاه به آنها تسلیم نشده است.

آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این شش فعال آذربایجانی روز دوشنبه، ٢۶تیرماه ٩۶، در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز برگزار شد که حبیب ساسانیان ماند دفعات پیش در این دادگاه حاضر نشد.

 این فعالین به دلیل فعالیت های مدنی شان در زمینه آگاه سازی مردم در مورد «جنایت ارامنه علیه ترک های آذربایجان در قره باغ اشغالی»، توسط ارگان های اطلاعاتی ایران بازداشت و بشدت شکنجه شدند تا به اعترافات دروغین تن دهند.

 srgsr