آذوح: چندیست علاوه بر روشهای متداول برخورد از جمله تهدید ، احضار ، بازداشت و شکنجه و دلسردی از نتیجه بخش بودن این روشها . فعالین ملی آذربایجانی در شهر اردبیل با تضییق و فشارهای غیر قانونی و غیر اخلاقی مواجه گردیده اند که سعی می شود رعب و وحشت بین فعالین ملی-مدنی ایجاد گردد.

در تاریخ 3 خرداد سال جاری افرادی به ظاهر سارق وارد مغازه آقای عباس لسانی شده و پس از برهم زدن اسباب و وسایل مغازه بدون اینکه سرقتی انجام گردد از مکان متواری شده اند. در همین راستا شکایت آقای لسانی هنوز بی پاسخ مانده و علی رغم وجود دوربین مدار بسته در روبروی مغازه ایشان اشخاص خاطی عمدا شناسایی و دستگیر نگردیده اند.

پس از آن در  شبانگاه 22 تیر ماه به علت اینکه خانواده آقای رستمی به سبب شرکت در مراسم عروسی منزل را ترک نموده اند برخی در قالب سارق وارد منزل شده و پس از تفتیش و بر هم زدن منزل بدون آنکه به اشیا قیمتی دست بزنند کل منزل را بازرسی کرده و برای صحنه سازی یک عدد ادکلن و دو عدد سکه هدیه را از منزل ربوده اند.

در آخرین مورد در طبقه دوم آپارتمان همسایه فعالین ملی آقایان مرتضی و مصطفی پروین مستاجری ساکن گردیده است که برخلاف دیگر ساکنین آپارتمان در بیرون از آپارتمان دو دوربین نصب کرده است که دقیقا اشراف به ورودی منزل آقایان پروین دارد. و عدم کاربردی بودن این دوربین و نحوه نصب و مستاجر بودن فرد مذکور جای هیچ تردیدی باقی نگذاشته است که دوربین نصب شده صرفا جهت کنترل ورود و خروج منزل این فعالین و همچنین مراجعه کنندگان می باشد.

متاسفانه علی رغم فعالیت های مدنی منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و موازین بین الملی حقوق بشری نحوه برخورد با این فعالین مغایربا تعاریف قوانین حاکم جمهوری اسلامی می باشد  و تجربه نشان داده است عزم فعالین ملی و ایمان و آگاهی شان به هدف باعث گردیده  شیوه های برخورد غیر اخلاقی و غیر عرفی نیز نتواند مطالبه کنندگان حقوق طبیعی و اولیه ملت آذربایجان را از اهداف و آرمانهایشان بدور سازد.

آذوح

20206025 287080378426359 883888163 n

 

20250962 287080941759636 1379417697 o