آذوح: حبیب ساسانیان فعال ملی آزربایجان که در اعتراض به بلاتکلیفی و اعمال‌نفوذ اداره اطلاعات در پرونده فضایی خود دست به اعتصاب غذا زده به دلیل وخامت جسمانی پنج‌شنبه به بهداری زندان انتقال یافه است.

به گزارش آذوح این فعال سیاسی ترک زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز، در حالی در 34مین روز اعتصاب غذای خود در شرایط نامناسب جسمی به سر می برد که بیش از یک سال است که به صورت بلاتکلیف در زندان نگهداری می شود.

این زندانی که از ۲۲ خردادماه در اعتصاب غذا به سر می برد در روزهای اخیر، دچار تشنج شده و همچنین چندین بار در پی بد شدن وضعیت جسمی، به بهداری زندان منتقل شده است.

۳۰ تیرماه ۱۳۹۶، جلسه رسیدگی به اتهامات وی به دلیل عدم حضور وکیل و خودداری این زندانی از حضور در دادگاه، برگزار نشد بنابراین برگزاری این جلسه به ۲۰ تیرماه ۱۳۹۶ موکول شد.

گفتنی است، حبیب ساسانیان پیشتر نیز در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، در اعتراض به مفقود شدن اسناد پرونده، در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر تبریز به ریاست قاضی باقرپور حاضر نشد.

این زندانی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ همراه پنج فعال ترک دیگر به نامهای مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی، در شهر اردبیل بازداشت شد.

حبیب ساسانیان با وجود بیماری و محرومیت از درمان مناسب همچنان به صورت بلاتکلیف در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود. در پی اعتصاب غذای ۵ روزه این زندانی، پس از حدود یک سال بلاتکلیفی، قرار وثیقه یک میلیارد تومانی صادر شده است که به دلیل عدم توان تودیع این وثیقه، بازداشت موقت وی تداوم پیدا کرده است.

پیش از این گزارش شده بود، آقای ساسانیان که از فشار خون بسیار بالا و درد چشم رنج می برد، تاکنون چندین بار در زندان از هوش رفته است.

این زندانی سیاسی تاکنون چندین بار از مسئولین بند ۱۲ در زندان تبریز تقاضای رسیدگی پزشکی داشته، اما هربار به تمارض متهم و تهدید شده بود که به بند بدتری تبعید خواهد شد.

آذوح

sasanian