آذوح: با تعیین وقت دادرسی مجدد برای پرونده سیامک میرزایی فعال سیاسی تورک محبوس در بند ٨ زندان اوین، ۶ تن از بازماندگان بازداشتی‌های مراسم قلعه بابک که روز جمعه ۹ تیر و به جهت اعتراض به بلاتکلیفی میزایی در شهر کلیبر بازداشت شده بودند دیروز شنبه۱۷ تیر با قرار کفالت از زندان اهر آزاد گردیدند.

همزمان با حضور محمدرضا فقیهی وکیل پرونده سیامک میرزایی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران جهت تعیین وقت دادرسی ، دادستانی کلیبر نیز با تعدیل وثیقه ۱۵ میلیونی به قرار کفالت دستور آزادی اکبر جهانگیری ، مرتضی پروین ، رحیم نوروزی ، حامد رواجی ، میلاد اکبری و رحیم زارعی را صادر نمود.

بدین ترتیب ابتدا آقایان جهانگیری ، پروین ، نوروزی و رواجی که در زندان اهر بسر می‌بردند و سپس اکبری و زارعی که جهت بازجویی به اداره اطلاعات سپاه تبریز منتقل شده بودند با برگردانده شدنشان به زندان اهر و با قرار کفالت امکان آزادیشان فراهم گردید.

پیشتر مرتضی پروین و اکبر جهانگیری نیز پس از بازداشت بلافاصله و جهت بازجویی به اداره اطلاعات سپاه تبریز منتقل شده بودند که بعد از پنج روز بازجویی به زندان اهر بازگردانده شدند .

لازم به ذکر است شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران روز چهارشنبه ۲۱ ماه جاری را جهت رسیدگی مجدد به پرونده سیامک میرزایی تعیین کرده است .

سیامک میرزایی فعال سیاسی آذربایجانی می‌باشد که از روز ۲۷ خرداد ماه گذشته با انتشار نامه‌ای سرگشاده و در اعتراض به بلاتکلیفی یک‌ساله‌اش در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد که نهایتا با پذیرفته شدن خواسته‌های قانونیش پس از ۱۷ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد .

آذوح