آذوح: علی‌ عزیزی فعال ملی آزربایجان ساکن اورمیه که در ۴ خرداد ۱۳۹۴ توسط اطلاعات سپاه اورمیه دستگیر و پس از هفت روز بازجویی با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود در سومین جلسه رسیدگی به اتهاماتش ضمن مطرح شدن اتهام جدید با افزایش مبلغ وثیقه از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون روبرو شده است .

عزیزی که در زمان بازداشت با اتهام تبلیغ علیه نظام " روبرو شده بود پس از سه جلسه دادرسی نسبت به پرونده‌اش ارتباط با بیگانگان یز به اتهامات وی اضافه شده است.

این فعال ترک که هفته گذشته توسط معاونت دادستانی اورمیه به دادگاه فراخوانده شده بود ، به جهت طرح اتهام جدید در پرونده‌اش ، یک هفته فرصت یافته که جهت تامین وثیقه جدیدی که صادر شده اقدام و نسبت به تودیع آن عمل نماید.

فراخوان و پخش اعلامیه جهت راه‌اندازی تظاهرات اعتراض‌آمیز به وضعیت دریاچه اورمیه  و به تاریخ  ۲۰ خرداد ۹۴ مصادف با روز جهانی محیط زیست ، برگزاری کلاس‌های تورکی در اورمیه ، ارتباط با گروه‌های پانتورکیسم ، برگزاری اردوهای قومیتی ، شرکت در مراسم ۲۱ آذر ، شرکت در مراسم روز جهانی مادری و فراخوان جهت این مراسم از طریق پخش تراکت، از مصادیقِ "تبلیغ علیه نظام " بوده که قبلا برایش مطرح و نسبت به آنها بازخواست و محاکمه شده است.  

report