آذوح: سیامک میرزایی با محقق شدن مطالباتش به اعتصاب غذای خود پایان داد.

به گزارش آذوح مسئولین دادگاه تجدید نظر استان تهران امروز سه شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۶ در تماسی با آقای محمد‌رضا فقیهی وکیل مدافع پرونده سیامک میرزایی فعال سیاسی تورک محبوس در بند ٨ زندان اوین اعلام کردند که تمام نواقصات پرونده رسیدگی مجدد به اتهامات میرزایی از طرف دادگاه بدوی تحویل دادگاه تجدید نظر شده و ایشان جهت تنظیم جلسه دادرسی مجدد و بررسی امکان تعدیل در وثیقه صادره ، شنبه ۱۷ تیر در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران حضور به عمل رساند.

موضوعی که آقای فقیهی با انتقال آن به آقای میرزایی و با تایید  محقق شدن خواسته‌های قانونی‌ او ، سرانجام این فعال آذربایجانی در عصر روز سه‌شنبه ۱۳ تیر ماه ۹۶ پس از ۱٨ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد

سیامک میرزایی از روز ۲۷ خرداد ماه با انتشار نامه‌ای سرگشاده و اعتراض آمیز نسبت به کارشکنی های صورت گرفته در روند دادرسی مجدد پرونده‌اش و ادعای مفقود شدن قسمی از اوراق پرونده ما بین دادگاه‌های بدوی و تجدید نظر وارد اعتصاب غذا شده بود.

این فعال ملی-مدنی ترک در طول اعتصاب غذایی که صرفا با مصرف  آب معدنی اقدام به این مسئله کرده بود ،کاهش وزن ۱۲/۵ کیلو و افت فشار ٨ روی ۶ را برایش به همراه آورده است.

روال غیر حقوقی و غیر قانونی ادعای مفقود شدن اوراقی از پرونده فعالین سیاسی بازداشت شده در استان تهران از سوی دادگاه‌های بدوی جهت بلاتکلیف نگاه‌داشتن فعالین در زندان‌ به این‌ بهانه در سال‌های اخیر به یک مسئله عادی تبدیل شده و در مواردی حتی تا سه سال بلاتکلیفی را برای برخی از زندانیان سیاسی موجب شده است .

 مسئله‌ای که جهت جلوگیری از ادامه دار بودن این روند ناعادلانه و غیر قانونی در این پرونده با مقاومت این فعال آذربایجانی روبرو و شکل‌گیری اعتراضات گسترده فعالین مدنی ترک در جهت حمایت از خواسته‌های قانونی او را سبب گشت.

آذوح

siyamek mirzayi