آذوح: از دوازده بازدشتی مراسم برگزار شده در قلعه بابک که روز نهم تیر ماه جاری توسط فعالین مدنی ترک صورت گرفته ، پنج فعال آذربایجانی به‌نامهای ( سید آراز قارداغی ، محمد مردی ، حسن قاراداغی ،رضا آقایی و سجاد صدقی ) پس از  بیست وچهار ساعت بازداشت و بازجویی بدون سپردن وثیقه آزاد شدند.

به گزارش آذوح این پنج نفر باضافه مهدی اکبری کودک یازده ساله‌‌ای که پس از پانزده ساعت بازداشت و بازجویی تحویل خوانواده‌اش گردیده بود ۶ نفری هستند که از اتهامات انتسابی در این پرونده مبری شناخته شده‌اندمیلاداکبری ، رحیم زارعی ، حامد وراجی و رحیم نوروزی نیز ۴ فعال مدنی ترکی هستند که توسط دادگاه انقلاب کلیبر به زندان اهر منتقل و قرار وثیقه ۱۵ میلیونی برایشان تعیین شده است.

دادستان کلیبر در پی‌گیری‌های خانواده‌های این ۴ نفر اعلام داشته که مدت بازداشت‌ها ده‌ روزه و تصمیمم نهایی منوط به گزارشی از تهران خواهد شد . مرتضی پروین و اکبر جهانگیری دو فعال دیگر دستگیر شده مرتبط با این پرونده که بلافاصله پس از بازداشت به اداره اطلاعات تبریز منتقل شدند در اجازه تماسی که با خانواده خود پیدا کرده‌اند از ضرب و شتمشان در اداره اطلاعات تبریز خبر داده‌اند .

مرتضی پروین در گفتگوی تلفنی با برادرش ، هنگامی که  از شکستگی و خونریزی در ناحیه سرش خبر میداده قطع مکالمه برایش صورت گرفته استدر این بین انتشارخبر ضرب و شتم این دو فعال ، واکنش بازداشت‌شدگانی که در زندان اهر و به مدت ده روز در بازداشت بسر خواهند برد را نیز به دنبال آورده است.

رحیم نوروزی  و حامد وراجی دو تن از چهار زندانی نگهداری شده در زندان اهر در ملاقات با خانواده‌هایشان اعلام کرده که آنها تا تعیین تکلیف دوستانشان در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز حاضر به قبول وثیقه برای آزادی موقتشان نخواهند شد . توحید امیرامینی سخنران اصلی مراسم نیز که در یورش نیروهای امنیتی و به کمک دیگر فعالین از دستگریش جلوگیری بعمل آمده  بود تحت تعقیب نیروهای قضایی- امنیتی قرار گرفته است . نیروهای امنیتی دیروز یکشنبه یازده تیر با مراجعه به خانه پدری توحید امیرامینی در اردبیل درصدد بازداشت وی  بوده‌اند که به جهت نبودشان در خانه موفق به این امر نگردیده‌اند.

در نهم تیر ماه جاری فعالینی که به جهت تولد بابک خرمدین در قلعه بابک گرد هم آمده بودند هنگام برگزاری مراسمی در جهت حمایت از سیامک میرزایی فعال سیاسی دربندی که در زندان اوین در اعتراض به بلاتکلیفی و مفقود اعلام شدن پرونده‌اش از روز بیست و هفتم خرداد ماه امسال دست به اعتصاب غذا زده ، با یورش نیروهای انتظامی-امنیتی شهر کلیبر  بازداشت دوازده نفر را در پی داشت .سیامک میرزایی در آخرین تماس خود از زندان اوین و تشریح وضعیت جسمانی خود اعلام کرده که فشارش ۶روی ٨ پایین آمده است.

آذوح

19755964 1406588599420556 301212813 n