آذوح: روح‌الله زم روزنامه‌نگار افشاگر ساکن خارج از ایران برای اولین باراز سند حمله سایبری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به کشور ترکیه و خاموشی  برق این کشور طی سال‌ ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) رونمایی کرد. این حمله  موجب  قطعی برق ۱۲ ساعته ۴۰ میلیون شهروند این کشور در ۴۴ استان (از مجموع ۸۱ استان) و تخلیه زیرساخت‌های اطلاعاتی این کشور برای قراردادن در اختیار گروه‌ تروریستی داعش شده بود. این افشاگری ، برای نخستین‌بار در برنامه شب ۹ تیرماه صفحه‌آخرصدای آمریکا صورت گرفت.

چند روز پیش کانال تلگرامی «آمدنیوز» که از منتقدین خامنه ای و سپاه است و پیشتر نیز فیش های حقوقی مقامات بلند پایه حکومتی و برخی فسادهای اقتصادی حکومتی را افشا کرده بود با دادن فراخوان مردمی اعلام کرد که اقدام به انتشار اسنادی بسیار محرمانه از حمله سایبری سپاه به زیر ساخت‌های انرژی کشور ترکیه و فساد بیت رهبری و همچنین نقش سپاه در حمله داعش به مجلس ایران خواهد نمود.

به گزارش گوناز تی وی، روح‌الله زم روزنامه‌نگار افشاگر در برنامه صدای آمریکا گفت: «این سند را برای انتشار در اختیار «آمدنیوز» قرار داده است.» وی گفت: «در برنامه‌ی قبلی رسانه‌های وابسته به سپاه به من حمله کردند که چرا حملات سایبری را به جمهوری اسلامی منتسب می‌کنی؟ چه سندی وجود دارد که جمهوری اسلامی در حملات سایبری دست دارد؟» وی افزود: «در اصطلاح نهادهای امنیتی ایران، به جنگ‌های سایبری، جنگ‌های بدون دود (آتش بدون دود) گفته می‌شود. هیچ‌کس در هیچ کجای دنیا سندی ندارد که جمهوری اسلامی در حملات سایبری دست دارد، اما من سند دارم و برای این که نشان دهم هیچ سخن من بدون سند و فکت نیست، این سند را برای انتشار در اختیار آمدنیوز برای انتشار قرار داده‌ام

پس از این سخنان، مجری این برنامه از وی خواست که درباره‌ی این سند صحبت کند. مجری گفت: «ای کاش می‌شد این سند را به این برنامه بیاورید یا با اسکایپ آن را به مردم نشان دهید» که در همان زمان روح‌الله زم این سند را در صفحه اسکایپ خود و در برابر دیدگان میلیون‌ها شهروند ایران به نمایش درآورد؛ سندی با سربرگ معاونت سایبری سازمان اطلاعات سپاه، با موضوع آفند سایبری به ترکیه و با امضاء «نعیم».

این نخستین‌بار است که روح‌الله زم چنین اسنادی را در برابر دوربین‌های تلوزیونی نشان می‌دهد.

پیش‌تر وی در صفحه‌ی فیس بوک خود نوشته بود که «اگر زندانیان سیاسی و عقیدتی بازداشت شده توسط نهادهای امنیتی طی هفته‌های آینده آزاد نشوند، اسنادی از فساد مالی رهبری جمهوری اسلامی، بیت رهبری، ابراهیم رئیسی و حجازی را در برابر دوربین‌های تلویزیونی خارجی برای نخستین‌بار افشا خواهد کرد و رسوایی بین‌المللی برای رهبر جمهوری اسلامی به بار خواهد آورد

گفتنی است کانال تلگرامی آمد نیوزاعلام کرده است سند حمله‌ی سایبری سازمان اطلاعات سپاه به کشور ترکیه را به زودی منتشر خواهد کرد.

لینک کامل برنامه مربوطه:

https://www.youtube.com/watch?v=hEH6eIaN3ng

Iran microscope map