آذوح: فعال ملی ترک آذربایجان، سلیمان کاظمی به دادگاه انقلاب اهر احضار شد. اتهام ایشان تبانی علیه امنیت کشور عنوان شده است. ایشان روز ۱۷ مرداد ماه سال جاری باید در دادگاه حاضر شوند.

گفتنی است آقای سلیمان کاظمی در رابطه با پرونده روز جهانی زبان مادری مقارن با ۱ اسفند ۱۳۹۲ شمسی که حدود ۸۰ نفر از فعالان ملی و مدنی ترک در منزل پدری اکبر ابولزاده دستگیر و بازداشت شده بودند، احضار شده است.

سلیمان کاظمی پیشتر نیز به خاطر اعتراض به برنامه نژادپرستانه فتیله به دادگاه انقلاب این شهرستان احضار شد.

لازم به ذکر است، پیشتر سلیمان کاظمی در اعتراضات مردم به برنامه توهین آمیز و نژادپرستانه فیتیله به مورخه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ هجری شمسی در اهر دستگیر و بازداشت شده بود.در اعتراضاتی که از روز دوشنبه ۱۸ آبان سال ۱۳۹۴ هجری شمسی در شهرهای مختلف آذربایجان شروع شده بود، ده ها نفر از فعالان ملی و مدنی و شهروندان ترک آذربایجانی در شهر شهرهای مختلف آذربایجان بازداشت شدند.

اینبار احضار آقای کاظمی به دلیل شرکت درمراسم روز جهانی زبان مادری در اهر صورت گرقته است.

روز ۱ اسفند ۱۳۹۲ هجری شمسی در حدود ۸۰ نفر در شهر اهر به دلیل حضور در مراسمی در ارتباط با روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

هنگام بازداشت فعالان ماموران امنیتی بدون اتیکت، با اسلحه و گاز اشک آور بدون حکم قضائی به داخل منزل وارد شده بودند.

براساس این گزارش فعالان ترک آذربایجانی به مناسبت روز جهانی زبان مادری در منزل پدری اکبر ابولزاده در اهر گردهم آمده بودند.

 اکثر فعالان پس از چند روز بازداشت با قرار ضمانت از زندان اهر آزاد شده بودند ولی احضارها و محاکمه فعالین هنوز ادامه دارد و مراحل دادرسی به اتمام نرسیده است.

 Azerbaijan