آذوح: اکبر ابولزاده فعال ملی ترک آذربایجانی، جهت ارائه آخرین دفاعیات در روز هفدهم مرداد ماه به دادگاه انقلاب اهر احضار شد. اتهام آقای ابولزاده، تشکیل دستجات مخالف نظام به قصد بر هم زدن نظم و امنیت کشور عنوان شده است.

آقای ابولزاده پیشتر در فروردین ماه سال شمسی جاری  نیز به دادگاههای انقلاب تبریز و اهر به همین اتهام احضار شده بود.

اینبار آقای ابولزاده به دلیل شرکت در مراسم روز جهانی زبان مادری در اهر متهم شناخته شده است.اکبر ابولزاده در اعتراضات مردم به برنامه توهین آمیز و نژادپرستانه فیتیله به مورخه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ هجری شمسی در اهر دستگیر و بازداشت شده بود.

در اعتراضاتی که از روز دوشنبه ۱۸ آبان سال ۱۳۹۴ هجری شمسی در شهرهای مختلف آذربایجان شروع شده بود، ده ها نفر از فعالان ملی و مدنی و شهروندان ترک آذربایجانی در شهر شهرهای مختلف آذربایجان بازداشت شدند.لازم به یاد آوری است اعتراض گسترده خیابانی به محتوای فتیله یکی از چندین اعتراض بسیار گسترده ترکهای آذربایجان جنوبی و ایران به توهین های سیستماتیک حکومت تهران بر علیه آذربایجان و ترکها بوده است .

اعتراضات مدنی ملت آذربایجان به برنامه فتیله به سمبل اعتراض به نژادپرستی سیستماتیک غیر فارس ها در ایران تبدیل شد و دهها فعال ملی مدنی آذربایجان توسط حکومت تهران دستگیر و محاکمه شدند در حالیکه کوچکترین اقدام قابل قبولی در برابر مجرمین فتیله انجام نشد.

آقای اکبر ابولزاده  از دستگیر شدگان روز جهانی زبان مادری در  اهر در سال ۱ اسفند سال ۱۳۹۲ هجری شمسی می باشد که  به شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز با اتهام اداره دستجات مخالف نظام به قصد بر هم زدن امنیت ملی احضار شده است.

روز ۱ اسفند ۱۳۹۲ هجری شمسی در حدود ۸۰ نفر در شهر اهر به دلیل حضور در مراسمی در ارتباط با روز جهانی زبان مادری از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

هنگام بازداشت فعالان ماموران امنیتی بدون اتیکت، با اسلحه و گاز اشک آور بدون حکم قضائی به داخل منزل وارد شده بودند.

آقای ابولزاده هنگام بازداشت بشدت با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.

 براساس این گزارش فعالان ترک آذربایجانی به مناسبت روز جهانی زبان مادری در منزل پدری اکبر ابولزاده در اهر گردهم آمده بودند.

 1358456462 vayfdyvlafed