آذوح: روز ( جمعه ) ۹ تیر ۱۳۹۶ مقارن با سالروز تولد بابک تعداد زیادی از فعالین مدنی تورک که با تجمع در قلعه بابک در شهر کلیبر اقدام به برپایی میتینگ و مراسم کرده بودند با دخالت نیروهای انتظامی-امنیتی و ضرب شتم حاضرین، ۱۳ نفرشان بازداشت شدند.

حامد رواجی، سجاد صدقی، رحیم نوروزی، مرتضی پروین، اکبر جهانگیری، سید آراز قاراداغی، محمد مردی، میلاد اکبری، رحیم زارعی، حسن قاراداغی، رضا آقایی و مهدی اکبری ۱۳ نفری هستند که توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجوییانتقال داده شده‌اند .

مهدی اکبری از این جمعِ بازداشت شدگان تنها ۱۱ ساله‌ داشته که پس از پانزده ساعت بازداشت و بازجویی ساعت چهار صبح روز شنبه ده تیر توسط نیروهای امنیتی اهر آزاد و تحویل خانواده‌اش گردیده است.

در پیگیری‌های بعمل آمده علت بازداشت‌ها سخنرانی, دادن شعار, در دست داشتن بنرها و پلاکاردهایی که آزادی سیامک میرزایی را خواسته بودند اعلام شده است.

سیامک میرزایی از فعالین سیاسی شناخته شده در آذربایجان است که پس از یک سال بازداشت و بلاتکلیفی در زندان اوین و در اعتراض به مفقود اعلام شدن پرونده‌اش از روز شنبه ۲۷ خرداد ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده است.

پدر این فعال ترک اخیرا در یک پیام ویدئویی هرگونه تبعات ناشی از این اعتصاب را متوجه مسئولین ذیصلاحی دانسته که در برابر مفقود اعلام شدن پرونده پسرش اقدام مثمر ثمری بعمل نیاورده‌اند

به گفته شاهدان رحیم نوروزی به علت درگیری و ضرب و شتم توسط مامورین لباس شخصی بوسیله آمبولانس از محوطه پایینی قلعه بابک انتقال داده شده است.

فعالین مدنی آزربایجانی از جمله رحیم نوروزی، حامد وراجی، میلاد اکبری، رحیم زارعی که در تجمع مردمی در قلعه بابک دستگیر شده بودند به زندان اهر منتقل شده‌اند.

دادگاه انقلاب و عمومی  شهرستان کلیبر برای آزادی موقت ایشان وثیقه ۱۵ میلیون تومانی درخواست کرده است.

همچنین طبق آخرین گزارشهای دریافتی آقایان سید آراز قره داغلی، محمد مردی، حسن قره داغلی، رضا آقایی و میلاد اکبری به قید وثیقه آزاد گشته‌اند.

سجاد صدقی که سابقه بیماری اعصاب روان در بیمارستان را دارد با فشار هایی که از طرف ماموران برای بازجویی در اطلاعات واقع در خیابان صائب تبریز قرار گرفته به بیمارستان رازی انتقال یافت و ساعت ۶ امروز دوباره به یازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل شده است. احتمال می رود فردا با وثیقه ۸۰ میلیونی آزاد شود.

برای دیدن ویدیوی گوشه هایی از حضور فعالین ملی در قلعه ی بابک از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1301686056551979/

https://www.youtube.com/watch?v=WxPDup5bKUo&feature=youtu.be

آذوح

1358456462 vayfdyvlafed

photo 2017 07 01 22 12 33