آذوح: نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با هجوم به مراسم گرامیداشت استاد حسین محمدخانی «گونئیلی» با ایجاد رعب و وحشت افراد حاضر را تهدید کردند.

نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران با هجوم به مراسم گرامیداشت استاد حسین محمدخانی «گونئیلی» با ایجاد رعب و وحشت افراد حاضر در مراسم را تهدید کردند و آنها را مورد بازجویی و تفتیش قرار دادند.

این مراسم که برای گرامیداشت دکتر حسین محمد خانی « گونئیلی» از شاگردان مرحوم زهتابی اهل روستای مشنق شبستر با حضور فعالین فرهنگی و مدنی در منزل یکی از این فعالین در روز پنجشنبه ۸ تیرماه برگزار شد با هجوم نیروهای امنیتی و مداخله آنها مواجه گشت.

نیروهای امنیتی ایران ۹ نفر از حاضرین در این مراسم را برای حضور در اداره اطلاعات تبریز واقع در خیابان صائب احضار کردند. آقایان ۱_قابل نژاد (میزبان مراسم) ٢_عباس قلی دهقان دیزج (شاعر) ٣_ دکتر حسین محمدخانی «گونئیلی» ۴_ رضا همراز ۵_ استاد عاشیق قافار ۶_دکتر صدیق ٧_دکتر کریمی ٨_امیر آذر تاج٩_آقای یاری شاعر افرادی هستند که از سوی وزار اطلاعات احضار شده‌اند.

گفنی است نیروهای امنیتی اداره اطلاعات تبریز با هجوم به این مراسم افراد حاضر را مورد تهدید و بازجویی قرار داده و اسامی تمامی حاضرین در مراسم را نوشته و نوار فیلم برداشته شده از مراسم را نیز با خود بردند.

آرازنیوز

1358456462 vayfdyvlafed