آذوح: دادگاه تجدید نظر : درتلاشیم هفته آینده خواست میرزایی محقق گردد

سیامک میرزایی فعال سیاسی تُرک که از روز شنبه ۲۷ خرداد ۹۶ و به جهت کارشکنی‌های مکرر در روند رسیدگی به پرونده اتهامی نسبت داده شده به وی با انتشار نامه‌ای سرگشاده دست به اعتصاب غذا زده است عصر روز سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۹۶ در گفتگویی تلفنی با نزدیکانش اعلام کرد ؛

هر چند در این چند روز دچار کاهش وزن و افت فشار خون ۹ روی ۶ شده است ، ولی وضعیت عمومیش خوب بوده و تا رسیدن به خواسته‌های قانونی خود دست از اعتصاب برنخواهد داشت .

میرزایی همچنین گفته که اعتصابش از همان روز اول صرفا با آب صورت گرفته و درخواست مسئولین زندان مبنی بر استفاده‌ وی از قند ، نمک و دیگر مایعات را با نه‌یِ قاطع جواب داده است  .

امروز خانواده میرزایی نیز که از وضعیت پسرشان بشدت نگران هستند با حضور در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران ، پیگیر خواسته‌های فرزندشان بودند تا با عملی شدن آنها به اعتصاب غذای  او پایان بخشند

مسئولین دادگاه تجدید نظر در این پیگیری اعلام کرده‌اند که هنوز پرونده و مستندات پرونده از دادگاه بدوی ارسال نشده و آنها در تلاشند تا در اوایل هفته آینده این امر را محقق سازند .

دادگاه بدوی در این پرونده و به ریاست قاضی حسنی که میرزایی را به اتهام تشکیل جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور به ده سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس محکوم کرده در تاریخ نوزده  بهمن ماه سال گذشته و در آخرین روز مهلت اعتراض به حکم صادره مدعی گردیده که همان روز پرونده پس از دریافت لایحه اعتراضی از طرف وکیل پرونده جهت تعیین شعبه به دادگاه تجدید نظر  ارسال شده است.

و این در حالی است که سیامک میرزایی پس از دو بار تعیین وقت دادرسی مجدد برای پرونده‌اش و لغو آن به بهانه نبود قاضی و عدم ارسال پرونده ، سرانجام هفته گذشته با انتشار نامه‌ای سرگشاده به رئیس اندرزگاه ٨ ندامتگاه اوین اعلام کرد که تا تشکیل دادگاه تجدید نظر و تعدیل و تخفیف در وثیقه صادره در  اعتصاب غذا خواهد بود .

میرزایی از روز بیست‌و سوم تیر ماه ۱۳۹۵ پس از بازداشت در پارس‌آباد مغان و انتقالش به بازداشتگاه و زندان اوین هنوز  آزادی موقتش برقرار نشده و حکم دادگاه بدویش قبل از رسیدگی مجدد و صدور حکم نهایی به اجرا گذارده شده است .

بازپرس رجبی چند ماه قبل به پدر میرزایی اعلام کرده بود که به جهت مقاومت پسرش بر مواضع خود در بازجویی‌ها ، بازجویان بند ۲۰۹ مانع از آزادی موقت وی خواهند شد .

آذوح

siyamek mirzayi