آذوح: گزارش دورنانیوز ، جمعی از  اتوبوس‌داران و مینی‌بوس‌های سرویس دربستی شهری با تجمع مقابل استانداری زنجان نارضایتی خود را نسبت به اجرای طرح پیمایش سوخت اعلام و خواستار پاسخگویی مسئولان و رفع مشکلات خود شدند.

یکی از تجمع‌کنندگان اظهار کرد: علت تجمع اعتراضی یکی طرح پیمایش سوخت است که شرکت نفت آن را مطرح کرده و یک  برنامه کشوری است که می‌خواهند آن را از زنجان شروع کنند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع را از تبریز و تهران و ارومیه پیگیری کردیم که اجرایی نشده است، ولی در زنجان کارت سوخت چند نفر باطل شده و گفته‌اند که شما باید کار کنید و ثبت‌نام کنید و سپس سازمان تاکسیرانی یا هر کس به خودروها جی‌‌پی‌اس نصب کند.

این معترض با اشاره به اینکه اینها می‌گویند آنها پرینت مسافت را درآورده و شرکت نفت بر اساس آن گازوئیل می‌دهد، گفت: حرف ما این است که ما در کشور کارت سوخت داریم و مشخص است که ما چقدر مصرف داریم و ما اضافه بر مصرف که سوخت‌گیری نمی‌کنیم و اگر قاچاقی است با آنها برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه قاچاق سوختی در این باره در زنجان رخ نداده است، تصریح کرد: این یک حرف مضحک و خنده‌داری است که بر اساس آن کارت باطل شود.

معترض زنجانی با اشاره به اینکه از دیگر موضوعات این است که باید این اتوبوس‌داران زیر نظر سازمان تاکسیرانی بروند، گفت: تاکسیرانی نیز برای این کار ۱۵۰ هزار تومان وجه نقد درخواست و ۱۵ میلیون وثیقه می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه این طرح صرفا در زنجان است، گفت: مسؤولان با این کار خودشان و اتوبوس‌رانان را به مشکل می‌اندازند، چرا بروکراسی اداری آن بسیار زیاد  است و جز دردسر چیزی ندارد.

این معترض زنجانی با اشاره به اینکه هزینه انجام این طرح بسیار بالا است و مدارک بسیاری نیاز دارد، گفت: قابل پیش‌بینی است که هزینه‌ ثبت‌نام در این طرح سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه دیگر برنامه این است که اینها باید زیر نظر تاکسیرانی بروند، افزود: الان ما استقلال داریم و حتی خودمان اتحادیه نیز داریم که شامل اتحادیه صنف توریستی است، در حالی که مسؤولان اصرار دارند که ما زیر نظر تاکسیرانی برویم و قراردادهای ما با ادارات از این طریق بسته شود.

وی تصریح کرد: حال جای سوال اینجاست، وقتی که مسؤولان حمایتی از صنف ما ندارند، چطور انتظار دارند که ما استقلال خودمان را به زیر نظر رفتن  تاکسیرانی و هزینه‌های ناشی از آن ترجیح دهیم.

این معترض ادامه داد: اتوبوس و مینی‌بوس‌های سرویس دربستی شهری یک موضوع دیگر آن است که می‌گویند یا شما درون شهری یا برون شهری کار کنید و می‌خواهند آن را تقسیم کنند، در صورتی که این کار شدنی نیست و اساسنامه شرکت‌های سرویس‌دهی نیز این است که سرویس‌دهی به ادارات و یا کارخانجات انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس و مینی‌بوس‌های سرویس دربستی شهری اعتراض کرده‌اند، گفت: به ما می‌گویند شما یا باید درون شهری و یا برون شهری فعالیت کنید، در صورتی که اطلاعی ندارند که اصلا کار ما چیست.

معترض زنجان با اشاره به اینکه کار ما تقسیم شدنی نیست، گفت: هر صنفی کار تعریف شده دارد و کار ما نیز این است که به ادارات و کارخانجات سرویس‌دهی کنیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سرویس‌دهی کارت شناسایی دارند و بر اساس آن از پلیس راه رد می‌شوند، تصریح کرد: اینها می‌خواهند این رویه را تغییر دهند، در حالی که این امر شدنی نیست.

 Azerbaijan