آذوح: صالح ملاعباسی فعال ملی و مدنی ترک آذربایجانی ساکن شهر اهر به دادگاه انقلاب این شهر واقع در ساختمان دادگستری احضار شده است.

طبق احضاریه ای که آقای ملاعباسی دریافت کرده است، وی بایستی روز سه شنبه تاریخ 17 مرداد 1396 شمسی راس ساعت 10 صبح جهت آخرین دفاعیه خود در دادگاه انقلاب اهر حضور بهم رساند.

اتهام این فعال ملی و مدنی ترک در برگه احضاریه " تشکیل و اداره دستجات مخالف نظام به قصد بر هم زدن نظم و امنیت کشور و تبانی علیه امنیت کشور" ذکر شده است.

احتمال دارد احضار این فعال ملی و مدنی در رابطه با دستگیری و بازداشت وی در رابطه با اعتراض به برنامه نژادپرستانه فتیله در روز در تاریخ 21 آبان 1395 شمسی بوده باشد. در احضاریه مشخص نشده که آقای ملاعباسی در رابطه با کدام پرونده شان به دادگاه احضار شده است.

صالح ملا عباسی تا کنون چندین بار توسط ارگان های اطلاعاتی و امنیتی دولت جمهوری اسلامی ایران دستگیر و بازداشت شده است.

شنبه 4 دی 1395 شمسی در جریان چهارمین تحصن برای آزادی مرتضی مرادپور مقابل دادگستری تبریز دستکم 10 فعال مدنی آذربایجانی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند. صالح ملاعباسی همراه با سایر فعالین همراه با خشونت و ضرب و شتم ماموران امنیتی و انتظامی بازداشت شده بود.

پنجشنبه 21 آبان 1394 شمسی به دنبال فراخوانی برای تجمع در شهر اهر جهت اعتراض به برنامه نژادپرستانه فتیله بیش از 30 نفر از فعالان ملی و مدنی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند. همسر و 3 فرزند صالح ملاعباسی فعال هویت طلب اهل اهر نیز از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بودند.

روز 1 اسفند 1392 شمسی به مناسبت روز جهانی زبان مادری نشستی که در منزل پدری یکی از فعالین در اهر تشکیل شده بود، صالح ملا عباسی همراه با ده ها فعال ملی و مدنی در شهر اهر دستگیر و به زندان اهر و بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده بود.

آقای ملاعباسی فروردین 1385 شمسی درشهر اهر بازداشت شده بودند که پس از تحمل 45 روز بازداشت موقت در بازداشتگاههای اداره اطلاعات شهرهای اهر و تبریز به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود و در رابطه با این به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

مهندس ملاعباسی فارغ التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه تبریز واز فعالین سابق دانشجویی در این دانشگاه بوده است.

ملاعباسی پیش از این نیز در سالگرد تظاهرات بر علیه کاریکاتور چاپ شده در روزنامه دولتی ایران در سال 86 شمسی بازداشت و پس از یک هفته بازداشت موقت از زندان آزاد شده بود.

سازمان عفو بین الملل طی بیانیه ای در ماه می 2006 به دستگیری صالح ملاعباسی اعتراض کرده بود و خواهان آزادی آنها شده بود. این سازمان همچنین اعلام کرده بود که این فعال مدنی ترک بشدت توسط ماموران امنیتی شکنجه شده است.

 1358456462 vayfdyvlafed