آذوح: فعالان مدنی در شهر اردبیل با انتشار و پخش اعلامیه در سطح شهر خواهان آزادی حبیب ساسانیان زندانی سیاسی آزربایجانی در زندان مرکزی تبریز شدند.

به گزارش آرازنیوز، فعالین مدنی آزربایجان در اقدامی به انتشار و پخش اعلامیه‌ای در حمایت از زندانی سیاسی آزربایجانی محبوس در زندان مرکزی تبریز دست زدند.

در این اعلامیه که در سطح شهر اردبیل پخش و نصب گردیده با اشاره به اعتصاب غذای خشک حبیب ساسانیان که از روز ۲۶ خردادماه آغاز شده آمده است: اکنون این فعال دربند، در مقابل چشمان بی تفاوت نوکران پان ایرانیست و آنتی تورک در حال جان دادن است. حبیب تصمیم گرفته است جهت قانونمدار کردن قانون شکنان تا آخرین نفس ایستاده و در راه احقاق حقوق ملی ملت آزربایجان تا رسیدن به شهادت ایستادگی نمایند.

حبیب ساسانیان که ۱۴ ماه است در وضعیت بلاتکلیفی در زندان به صورت بازداشت به سر می‌برد روز ۲۶ خردادماه دست به اعتصاب غذای خشک زد. وی که در اعتراض به «بلاتکلیفی پرونده» و «دخالت و اعمال‌نظر علنی وزارت اطلاعات در پرونده‌اش» از روز دوشنبه ۲۲ خردادماه سال جاری وارد اعتصاب غذا شده بود از روز ۲۶ خردادماه از اعتصاب غذای خود را به اعتصاب غذای خشک تغییر داد.

در پایان اعلامیه منتشر شده از سوی فعالین مدنی آزربایجانی، از ملت آزربایجان خواسته شده تا در برابر قانون شکنان ایستادگی کنند و حمایت قاطع خود را از حبیب ساسانیان فعال مدنی آزربایجان که به دلیل مبارزه در راه احقاق حقوق تورک‌های آزربایجان در بازداشت به سر می‌برد به عمل آورند.