آذوح: حال جسمی حبیب ساسانیان زندانی سیاسی آزربایجانی که از روز جمعه ۲۶ خردادماه ۱۳۹۶ دست به اعتصاب غذای خشک زده بود وخیم گزارش می‌شود.

براساس گزارشات دریافتی، حبیب ساسانیان زندانی سیاسی آزربایجانی که در اعتراض به بلاتکلیفی پرونده و دخالت و اعمال نفوذ وزارت اطلاعات در رسیدگی پرونده قضایی‌اش دست به اعتصاب غذای خشک زده است دیشب به دلیل وخامت جمسی از هوش رفته و به بهداری زندان انتقال یافت.

به گفته منبع خبری، حبیب ساسانیان بعد از به هوش آمدن،با کشیدن سرم از دست اش با فریاد سرکوب ملت تورک و زندانیان آزربایجانی را جنایت علیه بشریت می خواند که مامورین زندان با دست شان دهن این زندانی اعتصاب غذا کرده را گرفته و بسرعت به خارج از بهداری انتقال دادند.

گفته می شود حبیب ساسانیان حوالی صبح توسط مامورین وزارت اطلاعات به بازداشتگاه این اداره انتقال یافت.

خبر دیگر از فشار اداره اطلاعات بر خانواده این زندانی سیاسی حکایت دارد تا بلکه بتوانند حبیب ساسانیان را از تداوم اعتصاب غذا منصرف کنند زیرا وضعیت جسمانی این زندانی سیاسی شدیدا رو به وخامت است.

با توجه به فشارها و وضعیت جسمانی حبیب ساسانیان و سیامک میرزایی حمایت ملی از زندانیان سیاسی آزربایجان و اعتراضات سراسری و بین المللی وظیفه قاطبه ملت آزربایجان می باشد.

لازم به یاد آوری هست، دخالت مجامع حقوق بشری در خصوص وضعیت خطرناک حبیب ساسانیان و سیامک میرزایی بسیاری ضروری است

آرازنیوز

 sasanian