آذوح: فرماندار خلخال گفت: عمر برخی طرح های نیمه تمام در این شهرستان به بیش از 10 سال می رسد.

به گزارش یول‌پرس، فریدون بابایی روز یکشنبه در جلسه کمیته جذب اعتبارات خلخال افزود: با وضعیت اعتباری موجود کشور احتمال تخریب این طرح ها و پروژه ها قبل از تکمیل دور از انتظار نیست.

وی گفت: در حال حاضر ۲۳۵ طرح و پروژه عمرانی با هزینه ای بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در این شهرستان در حال اجرا است که برای تکمیل آنها توجه مسوولان ذیربط استان ضرورت دارد.

بابایی با اشاره به برخی جابجایی های اعتبارات عمرانی استانی خلخال در سازمان برنامه و بودجه استان اظهار کرد: بر اساس قوانین جاری کشور برنامه و بودجه استان اردبیل حق جابجایی اعتبارات عمرانی پروژه های مصوب شورای برنامه ریزی شهرستان را نداشته و اگر جابجایی اعتباری در طول سال ضرورت دارد این جابجایی باید با هماهنگی فرماندار صورت بگیرد در غیر این صورت هرگونه جابجایی اعتبار خلاف مقررات است.

او همچنین با اشاره به اینکه برغم محدودیت های اعتباری موجود در دولت در سال گذشته ۴۷ درصد از مجموع اعتبارات استانی این شهرستان جذب ادامه و تکمیل پروژه های عمرانی منطقه شده افزود: تنها ضعف برخی از مسوولان اجرایی شهرستان اعمال تخصیص پایین اعتبارات استانی سال ۹۵ در خلخال است.

وی گفت: در حالی که برخی از نهادها و دستگاه های اجرایی همچون بنیاد مسکن و شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال حتی بیشتر از میانگین تخصیص ۴۷ درصدی اعتبارات استانی را جذب کرده اند برخی از دستگاهها مانند جهاد کشاورزی تنها موفق به تخصیص و جذب ۲۰ درصد از این اعتبار شده اند که این امر ناشی از ضعف عملکرد مسوولان دستگاه در جذب به موقع اعتبارات استانی است.

خلخال در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

Azerbaijan