آذوح: سیامک میرزایی فعال سیاسی ترک که از بیست‌ و سوم تیر ماه ۹۵ در پارس‌آباد مغان بازداشت و به زندان اوين تهران منتقل شده است با انتشار نامه‌ای سرگشاده به ریاست اندرزگاه شماره 8 ندامتگاه اوین اعلام کرد که به جهت کارشکنی‌های مکرر صورت‌ گرفته در روند رسیدگی به پرونده خود تا زمان تخفیف و تعدیل در قرار وثیقه صادره ، همچنین تکمیل نواقص پرونده جهت برگزاری  دادگاه تجدید نظر از شنبه 27 خرداد 96 دست به اعتصاب غذا خواهد زد .

دادگاهِ تجدید نظر این فعال آذربایجانی  تا کنون دوبار  و بهانه‌های نبود قاضی پرونده و عدم ارسال مستندات لازمه از دادگاه بدوی ، لغو و به زمان دیگری موکول شده است .

بازپرس رجبی در زمان باجویی و قبل از محاکمه  به پدر میرزایی گفته بود که به جهت مقاومت و تاکید پسرش بر مواضع سیاسی خود در روند بازجویی‌ها ، کارشناسان امنیتی اوین مانع از آزادی موقت وی خواهند شد .

میرزایی در کش و قوس‌های صورت گرفته جهت آزادی موقتش سرانجام در دادگاه انقلاب بهارستان و به ریاست قاضی حسنی به 10 سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به طبس محکوم گردید که در ادامه و به بهانه ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر  ضمن به اجرا درآورده شدن حکم صادره ، صدور آزادی موقت برای او را نیز به دادگاه تجدید نظر واگذار کرد .

دادگاهی که علی رغم پی‌گیری‌های وکیل پرونده و دو بار تعیین وقت صورت گرفته برای رسیدگی مجدد به اتهامات نسبت داده شده برگزار نگردیده و به تاخیر انداخته شده است .

میرزایی در پایان نامه‌اش ضمن‌ اینکه مسئولیت عواقب این اعتصاب را متوجه مامورین امنیتی وزارت اطلاعات و عوامل قضایی موجود در پرونده دانسته ، خواسته است که ترتیبات لازمه جهت انتقال وی از بند عمومی به سلول انفرادی جهت ثبت و کنترل دقیق نحوه‌ی اعتصاب غذایش نیز انجام پذیرد .

متن نامه :

ریاست محترم اندرزگاه ۸ ندامتگاه اوین

سلام علیکم ؛

نظر به اینکه در ارتباط با پرونده اینجانب و سیر اداری-قانونی آن انواع و اقسام کارشکنی ها، تخلفات اداری و اقدامات غیر قانونی و غیر حقوقی از طرف ضابطین قضائی (نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات) و مراجع قضائی زیربط صورت پذیرفته و در آخرین مورد از تخلفات و کارشکنی ها، بخش هایی از پرونده که شامل آخرین دفاعیه بازپرسی، آخرین دفاعیه دادگاه بدوی و صورتجلسه دادگاه می باشد که از روی قصد و عمد و به احتمال بسیار ضعیف از روی سهو و اشتباه به دادگاه تجدید نظر ارسال نشده است. و دادگاه بدوی بهارستان با وجود در خواست و پیگیری وکیل پرونده، اعضا خانواده و حتی درخواست دادگاه تجدید نظر مبنی بر رفع نواقص پرونده، هیچ اقدامی در جهت تکمیل پرونده انجام نداده اند. از این رو دادگاه تجدید نظر به علت نقص پرونده از تشکیل جلسه دادگاه امتناع می ورزد. که پس از گذشت ۱۲ ماه از بازداشت موقت اینجانب وضعیت و تکلیفم نا مشخص بوده و به نظر  می رسد تا مدت های مدیدی نیز نامشخص و بلاتکلیف باقی خواهد ماند.

فلذا اینجانب تا زمانیکه تعدیل و تخفیفی در قرار وثیقه يك میلیارد تومانی مقرر شده، صورت نپذیرد تا موجبات آزادی موقتم را فراهم نماید و همچنین تا لحظه تکمیل پرونده و رفع نواقص آن و برگزاری جلسه رسیدگی دادگاه تجدید نظر، از مورخه ۱۳۹۶/۳/۲۷ دست به اعتصاب غذا خواهم زد.

در ضمن مسئولیت هر گونه خطر و زیان جسمی و روحی ناشی از دوره اعتصاب که متوجه اینجانب خواهد شد بر عهده نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات و عوامل و مجریان آنها در نهادهای قضائی از جمله دادستان دادگاه شهرستان پارس آباد موغان، دادستان دادگاه شهرستان بهارستان تهران، بازپرس رجبی و قاضی حسنی خواهد بود.

در پایان از مقامات مسئول زندان خواستارم در زمان مقرر از سوی این‌جانب برای آغاز اعتصاب غذا، ترتیب انتقال اینجانب از بند عمومی به سلول انفرادی جهت ثبت و کنترل دقیق نحوه ی اعتصاب غذا داده شود.

سیامک میرزایی ( بند ۸ زندان اوین)

آذوح

siyamek mirzayi