آذوح: یکی دیگر از فعالین ملی آذربایجان هم مجبور به ترک وطن گردید.

علی اکبر صداقت از فعالین ملی آذربایجان و عضو فعال آذوح هفته ی گذشته به دلایل امنیتی از ایران خارج و اکنون در ترکیه به سر می برد.

ایشان در طی مصاحبه ای کوتاه با خبرنگار آذوح به بیان دلایل خروج خود از ایران پرداخته است: "در هفته های گذشته تعدادی از فعالین ملی آذربایجان توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت و به مکانهای نامعلومی انتقال یافته اند. در تهران هم این بازداشتها صورت گرفته و تعدادی از دوستان نزدیک بنده نیز شامل این دستگیریها شدند. به دلایل امنیتی و به صلاحدید تشکیلات (آذوح) مدتی به زندگی مخفی در داخل ایران روی آوردم که در همان ایام به منزل شخصی بنده حمله شده و ماموران امنیتی تمامی وسایل شخصی، کتابها، کامپیوتر و... را ضبط کردند."

این فعال حرکت ملی آذربایجان در ادامه می افزاید "با توجه به نحوه ی دستگیریها به احتمال زیاد رژیم ایران درصدد برخورد هدفمند و برنامه ریزی شده با آذوح بوده و به نظر می رسد رژیم قصد دارد تا وقایع سال 1387 را دوباره اجرا نماید (در تابستان 1387 بیش از 30 نفر از اعضای مرکزی آذوح مورد پیگرد و دستگیری قرار گرفتند). با توجه به موقعیت من در تشکیلات، در صورت دستگیری، این امر موجب به خطر افتادن هویت و جان دیگر اعضای حزب در تهران می شد و به این خاطر نهایتا به خروج من از ایران قرار گذاشته شد و در هفته ی گذشته این امر میسر گردید."

علی اکبر صداقت در خاتمه با تاکید بر اینکه علیرغم تمامی تهدیدها، مبارزه ی فعالین ملی علیه رژیم ایران ادامه خواهد داشت از حضور خود در مکانی امن در یکی از شهرهای ترکیه خبر داد.

گفتنی است رژیم ایران همواره با فعالین حرکت ملی آذربایجان جنوبی برخورد امنیتی داشته و آنها را به حبسهای طویل المدت محکوم کرده است.

آذوح