آذوح: آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را شکست اصولگرایان ندانست و گفت این جناح اشتباهی در انتخابات نکرده است. او نتیجه انتخابات را پذیرفت اما گفت در صورت رسیدگی مجدد به تخلفات انتخاباتی ممکن است آراء ابراهیم رئیسی بیشتر و آراء حسن روحانی کمتر شود.

موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز پنج‌شنبه ۴ خرداد در همایش جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (جمنا) در بخشی از سخنانش به دیدار خود با احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان اشاره کرد و گفت از او خواسته تا موارد تخلف انتخاباتی را بشناسد و «برنامه‌های غلط، آرایی که ابطال شد و مناطقی که صندوق به آن‌ها نرفته بود» را به مردم معرفی کند.

او ۱۶ میلیون رأی رئیسی را «حلال» دانست و به‌رغم تأیید نتیجه انتخابات گفت تخلفات «شاید رأی آقای رئیسی را از ۱۶ میلیون به ۱۹ میلیون و رأی آقای روحانی را از ۲۳ به ۲۱ میلیون برساند

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان نیز از درخواست اعضای این شورا برای بررسی بیشتر برخی گزارش‌های تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت هر دو کاندیدای مطرح، یعنی ابراهیم رئیسی و حسن روحانی، گزارش‌های متعددی از تخلفات به شورای نگهبان ارسال کرده‌اند.

 

Iran microscope map