آذوح: استاندار آذربایجان غربی گفت: فرجام اتصال ریلی تبریز و اورمیه از طریق میانگذر دریاچه اورمیه به دلیل فقدان اعتبارات دولتی نامعلوم است.

به گزارش یول‌پرس، قربانعلی سعادت ظهر امروز در مراسم آغاز بهره‌برداری از فاز اول طرح احیاء و توسعه اراضی کشاورزی ۲۵۰۰ هکتاری آراز ۳-دشت شیبلو و افتتاح ۳ هزار طرح محرومیت‌زدایی و مردم یاری شمالغرب که در محل سد مخزنی ارس ۲ برگزار شد، اظهار کرد: سالگرد پیروزی رزمندگان اسلام را تبریک می‌گوییم و این مهم را که یکی از خاطره‌های پاک نشدنی از تاریخ کشور و دین اسلام است را گرامی می‌داریم.

وی افزود: تثبیت جمعیت و محرومیت‌زدایی در آذربایجان غربی که با وزارت کشور توافق شده بود به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم ادامه یابد و برای این دو مهم اقدامات بسیاری در شمالغرب و استان در زمینه امنیت انجام شده است.

سعادت بیان کرد: اتصال شهرهای تبریز و اورمیه از طریق پل میانگذر دریاچه اورمیه از مهم‌ترین اقدامات در این راستا بود که راه‌آهن هم ایجاد شده است و این موضوع در جدول بیست دولت آمده است تا قطار ایجاد شود و دولت اعتبارات لازم را ندارد که این موضوع را به مرحله عملی برساند و معلوم نیست کی تمام شود.

وی تصریح کرد: پروژه اورمیه مراغه از ۲۳ سال پیش شروع شده است و امید می‌رود تا پایان مرداد ماه بتوانیم بهره‌برداری کنیم و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تا جایی که می‌توانند کمک کنند.

استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: تثبیت جمعیت یکی از کارهای استراتژیک مرزی است و اگر راه‌آهن ایجاد شود می‌توان از این طریق به ایجاد اشتغال کمک به‌سزایی کرد تا مردم بتوانند کارهای خود را انجام دهند و این موضوع در تحکیم جمعیت نیز می‌تواند کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: جاده سردشت به بوکان یکی از اقدامات مطلوب است چرا که جاده سردشت به مهاباد بسیار هزینه بر است و سردشت به بوکان نزدیک تر است و هزینه‌های بسیاری کمی دارد و از سپاه درخواست می‌شود تا در انجام پروژه‌ها به ما کمک کنند و به مردم واگذار شود تا بتوان به بهترین نحو کارها را انجام داد.

 report