آذوح: آخرین رتبه بندی موسسه علمی هلند، لایدن منتشر شد که در این رتبه بندی دانشگاه تبریز نسبت به سال‌های اخیر سقوط چشم گیری داشته است.

به گزارش آناج، آخرین رتبه بندی لایدن در سال ۲۰۱۷ منتشر شد؛ طبق این رتبه بندی در سه سال اخیر اولین دانشگاه  آذربایجان‌شرقی و یا حتی شمال‌غرب کشور با سقوط مواجه بوده است. دانشگاه تبریز که پس از دانشگاه تهران دومین دانشگاه ایران از نظر قدمت است در سال‌های اخیر با بی‌توجهی علمی مواجه شده و علی‌رغم دارا بودن امکانات لازم با سقوط رتبه علمی نه تنها در رتبه بندی‌های جهانی بلکه در رتبه بندی‌های کشوری نیز تنزل یافته است.

لایدن از سیستم‌های رتبه‌بندی‌ معتبر بین‌المللی در کشور هلند است و هر ساله به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازد، معیارهای این نظام به دو دسته کلی شاخص‌های تاثیر و همکاری‌های علمی تقسیم می‌شوند در تازه ترین رتبه بندی که این موسسه اعلام کرده است دانشگاه تبریز در رتبه ۶۰۷ جهان قرار دارد.

این رتبه در حالی برای دانشگاه تبریز به ثبت رسیده است که رتبه علمی این دانشگاه در سال ۲۰۱۴ از نظر این موسسه  ۴۹۲ بوده است و رتبه بندی سال‌های بعد که به ترتیب ۵۳۱ ،۶۲۷ و برای سال ۲۰۱۷ ،۶۰۷ بوده است نشان از سقوط علمی دانشگاه تبریز دارد.

در این میان بازی‌های سیاسی که در دانشگاه تبریز صورت گرفته است بی‌تاثیر در کسب این رتبه نبوده است؛ این دانشگاه صاحب‌نام در سال‌های اخیر با یک بازی‌ها و جبهه‌گیری های سیاسی مواجه بوده که به تبع آن تاثیر منفی بر رشد علمی این دانشگاه داشته است.

Azerbaijan