آذوح: حکم 4 ماه حبس تعزیری دو فعال ملی آذربایجان، علی حمزه زاده و میلاد اکبری توسط شعبه 19 دادگاه تجدید نظر انقلاب تبریز تایید شد.

به گزارش آذوح 28 ام اردیبهشت ماه، شعبه 19 دادگاه تجدید نظر انقلاب تبریز حکم دو فعال ملی ترک را صادر کرد. این دادگاه بار دیگر حکم 4 ماه حبس تعزیری برای هر کدام از این فعالین را تایید کرده است. 

پیشتر علی حمزه زاده و میلاد اکبری هر کدام به 4 ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند. گفتنی است دادگاه این فعالین را نهایتا به دلیل جوانی و فقدان سوابق کیفری به پرداخت جریمه ۳ میلیون تومانی محکوم کرد.

این فعالین در 10 تیر ماه 95 توسط وزارت اطلاعات تبریز دستگیر شده بودند که پس از 17 روز نگهداری در اطلاعات تبریز، میلاد اکبری در مورخ 26 تیر و علی حمزه زاده در مورخ 27 تیر به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل شدند، که هر یک با گذاشتن وثیقه 100 میلیون تومانی به طور موقت آزاد شده بودند.

پیشتر نیز پرونده این فعالین در شعبه 7 بازپرسی دادگاه انقلاب تبریز بود و به گفته دادستان تبریز، تفهیم اتهام این دو فعال ترک آذربایجان دایر بر "تبلیغ علیه نظام" و "تشویق به تجمع غیرقانونی" بوده است.

همچنین سال 94 نیز میلاد اکبری و علی حمزه‌زاده در آخرین جمعه ماه رمضان که در ایران به "روز قدس" موسوم است، در شهرستان اهر به همراه برخی فعالین دیگر با اتهامات ساختگی و انتصابی مانند تجزیه طلبی، جاسوسی و ارتباط با بیگانگان و حمایت از ترک های اویغور دستگیر شده بودند.

1358456462 vayfdyvlafed