آذوح: نمایندگانی از آذربایجان جنوبی در سمینار بنیاد هادسون شرکت نمودند.

به گزارش آذوح روز 16 مای در شهر واشنگتن آمریکا به درخواست سازمان "یو ان پی او" و مساعدت بنیاد هادسون، سمیناری در این شهر برگزار شد.

در این سمینار که با عنوان "موزائیک ایران: مبارزه ی ملتهای غیرفارس برای پلورالیسم و فدرالیسم" تشکیل یافت نمایندگانی از ملتهای ترک، بلوچ، کرد و عرب حضور یافتند. جمع کثیری از روزنامه نگاران و محققین آمریکایی نیز با شرکت در این سمینار به پوشش آن پرداختند.

از آذربایجان جنوبی آقای حبیب آذرسینا به عنوان نماینده ی "اتحاد آذربایجان جنوبی ( گادپ و آذوح )" به عنوان سخنران حضور یافته و ضمن بیان دیدگاههای خود به سوالات حاضرین پاسخ دادند.

ایشان ضمن ارائه ی توضیحاتی در خصوص وضعیت کنونی آذربایجان جنوبی به سابقه ی مبارزات تاریخی ملت ترک آذربایجان اشاره کرده و تاکید داشت که مبارزه ی ملی در آذربایجان روز به روز گسترده تر می گردد.

در این نشست ناصر بلیده‌ای از بلوچستان، مائوری اسفندیاری و آرش صالح از کردستان، کریم عبدیان از الاحواز نیز به عنوان سخنران حضور داشتند .

در بخش پرسش و پاسخ این نشست تایماز اورمولو از فعالین ملی آذربایجان با طرح سوالی از نمایندگان احزاب کردی به ادعاهای ارضی موهوم در خصوص آذربایجان غربی اعتراض کرده و خواستار پاسخگویی شفاف آنها در این مورد شد.  

آرش صالح در پاسخ به ایشان با اشاره به "لزوم تبعیت از دموکراسی" از پاسخ صریح طفره رفته و این موضوع را به آینده موکول نمود.

گفتنی است بنیاد هودسن یکی از معتبرترین موسسات مرتبط با احزاب محافظه‌کار در ایالات متحده آمریکا است.

"اریک براون"، از اعضای سناخته شده ی به عنوان مدیر این جلسه تاکید داشت که شناخت گرفتاری اقلیت‌ها و نقش آنها در ساختن آینده ی ایران برای سیاست آمریکا نسبت به ایران مهم است و موسسه ی هودسن نیز به این دلیل این نشست را ترتیب داد.

برای دیدن ویدیوی سخنرانی آقای حبیب آذرسینا و همچنین سوالات حاضرین در سمینار از لینکهای زیر استفاده نمایید:

https://www.facebook.com/AZOHqrupu/videos/1259824270738158/

https://youtu.be/L1pz4DmPrMQ

https://www.hudson.org/events/1426-the-iranian-mosaic-the-struggle-of-minorities-for-pluralism-and-federalism-in-iran52017

آذوح

Iran microscope map