آذوح: فعال ملی آذربایجان بعلت بیماری فشار خون بالا و قند به دفعات به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.

این زندانی سیاسی ترک 26 اردیبهشت ماه 1395 همراه پنج فعال ملی ترک دیگر در شهر اردبیل بازداشت شد. اتهامات این فعالین تشکیل جمعیت و گروه بر علیه امنیت ایران عنوان شده است. اسامی فعالان ملی که با آقای ساسانیان دستگیر شده بودند مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی ذکر شده است.

حبیب ساسانیان با وجود بیماری و محرومیت از درمان مناسب همچنان به صورت بلاتکلیف در بند 12 زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود. بعد از 5 روز اعتصاب غذا، برای این زندانی پس از حدود یک سال بلاتکلیفی، قرار وثیقه یک میلیارد تومانی صادر شده است که به دلیل عدم توان تودیع این وثیقه، بازداشت موقت وی تداوم پیدا کرده است.

آقای ساسانیان از بیماری های مختلف رنج برده و از رسیدگی پزشکی محروم است. در بهمن ماه سال گذشته، این زندانی درپی بد شدن حالش به بیمارستان سینا این شهر منتقل شده بود.

آقای ساسانیان که از فشار خون بسیار بالا و درد چشم رنج می برد، تاکنون چندین بار در زندان از هوش رفته اما با کمک همبندی های خود نجات یافته است.

این زندانی سیاسی تاکنون چندین بار از مسئولین بند 12 در زندان تبریز تقاضای رسیدگی پزشکی داشته، اما هربار به تمارض متهم و تهدید شده بود که به بند بدتری تبعید خواهد شد.

آذوح

1358456462 vayfdyvlafed