آذوح: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک سوم کلاس‌های درسی در استان استاندارد نیستند، گفت: ۳۱ هزار کلاس درسی در استان داریم که یک سوم این کلاس‌ها از استاندارد کافی برخوردار نیستند.

به گزارش یول‌پرس، جعفر پاشایی با اشاره به پرداخت به موقع حقوق فرهنگیان استان اظهار کرد: تاکنون حقوق‌های فرهنگیان پرداخت شده اما پاداش پایان خدمت بازنشستگان، اضافه تدریس همکاران شاغلین و حق الزحمه امتحانات باقی مانده که امیدواریم حداکثر تا پایان این ماه پاداش بازنشستگان پرداخت شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در سه سال گذشته اذعان داشت: کلید واژه برنامه‌های آموزش و پرورش در چند سال گذشته، عقلانیت برنامه محور، تکریم فرهنگیان، کیفیت مدرسه محور بوده که در اغلب شاخص‌های آموزشی و پرورشی و رفاهی استان در جایگاه خوبی قرار گرفته و اقدامات جدی انجام گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه استارت پروژه مهر سال تحصیلی آینده از این ماه زده شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه ۵۰ هزار نیروی انسانی در استان فعالیت دارند برای برنامه‌ریزی دقیق، از اکنون پروژه مهر را آغاز کردیم.

پاشایی همچنین ادامه داد: در دو سال گذشته آموزش و پرورش استان رتبه اول کشوری در زمینه پروژه مهر کسب کرده و همچنین در زمینه بزرگداشت مقام معلم نیز در دو سال گذشته با توجه به برنامه و اقدامات متنوع، در رتبه اول کشوری قرار گرفته است.

وی با اشاره به سایر اقدامات آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ایجاد مدارس روستایی، اجرای المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، سوادآموزی، اسکان ۲۴۵ هزار نفر فرهنگی در استان نیز از سایر اقدامات آموزش و پرورش در استان است.

پاشایی در ادامه با بیان اینکه آرامش خاطر دانش آموزان برای ارتقای انگیزه تحصیل، افزایش انگیزه تدریس همکاران و ارتقای مشارکت اولیای مدارس از اهم اهداف آموزش و پرورش است، ادامه داد: مشارکت خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار نیز در کنار اهداف آموزش و پرورش به خوبی ملموس بوده که از سال ۹۲ تا کنون ۲۳۴ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس جذب شده است.

وی با بیان اینکه یک سوم کلاس‌های درسی در استان استاندارد کافی را ندارند، ادامه داد: ۳۱ هزار کلاس درسی در استان وجود دارد که یک سوم این کلاس‌ها از استاندارد کافی برخوردار نیستند اما با توجه به اختصاص بودجه کافی در برنامه ششم توسعه، امیدواریم این کلاس‌ها بازسازی شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهم برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم اظهار کرد: زنگ سپاس معلم، حضور مسئولان در سطح تکریم معلمان، سرکشی جانبازان فرهنگی و پیشکسوتان و دیدار با مقام معظم رهبری از اهم برنامه‌های این هفته در استان است.

وی همچنین از وجود ۱۳۴ مدرسه یک تا ۴ نفره در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۲ مدرسه با یک دانش آموز در استان فعالیت دارند.

 1358456462 vayfdyvlafed