آذوح: رئیس آموزش و پرورش شهرستان بوکان از دایر بودن ۱۱مدرسه کانکسی در روستاهای بوکان و فرسوده بودن هشت مدرسه ۱۲ کلاسه در سطح این شهر خبر داد.

”احمد رحمانی” در نشست خبری با خبرنگاران گفت: “هشت مدرسه ۱۲کلاسه در سطح شهر بوکان فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در سطح روستاهای شهرستان نیز   ۱۱ مدرسه کانکسی داریم.

وی افزود: “هشت مدرسه در سطح روستاهای شهرستان نیز تخریبی هستند و ۱۲ مدرسه پیش ساخته نیز در روستاهای شهرستان فعالیت دارند”.

وی در ادامه از دو نوبته بودن مدارس سطح شهر بوکان خبر داد و گفت: “مدارسه دو نوبته دارای آسیبهای فراوانی است و برای تک نوبته شدن مدارس بوکان نیاز به ساعت ۳۷مدرسه  با ۴۲۰ کلاس درس مورد نیاز است”.

رحمانی به تراکم ۲۶ درصدی دانش آموزان در سطح مدارس بوکان نیز اشاره کرد و گفت: “هم اکنون و به صورت متوسط تراکم دانش اموزان در سطح کلاس های درس بوکان ۲۶ درصد است هر چند این تراکم در مناطق حاشیه ای شهر به ۴۰ درصد نیز می رسد”.

وی اضافه کرد: “هم اکنون در منطقه علی آباد به شدت با تراکم دانش اموز به ویژه در مقطع ابتدایی روبرو هستیم که برای کاهش این تراکم نیاز به ساخت چندین مدرسه است”.

 1358456462 vayfdyvlafed