آذوح: حجت الاسلام عظیمی قدیم از بند ۲۰۹ اطلاعات تهران به زندان اوین منتقل شد.

حجت الاسلام عظیمی قدیم که حدود ۴ ماه است در بازداشت بسر می برد از بند۲۰۹ اطلاعات تهران به زندان اوین منتقل شد.

این فعال ترک آزربایجانی که توانسته از زندان اوین با نزدیکان خود تماس بگیرد، از انتقال خود به زندان اوین خبر داده و گفته که اتهاماتش حول «تشکیل فراکسیون مناطق تورک‌نشین»، «ایجاد کانال تلگرامی عقلانیت، تحلیل و عمل» و «اعتراضات علیه برنامه نژادپرستانه و توهین‌آمیز فیتیله» می‌باشد.

دادگاه ویژه روحانیت برای آزادی موقت فعالی ملی و روحانی مبارز و سرشناس آزربایجان آقای حجت الاسلام عظیمی قدیم درخواست وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی کرده بود.

این روحانی مبارز آزربایجانی که در تاریخ ۱۸ دی ماه به همراه یکی دیگر از فعالین ملی به نام مهندس علی باقری از طرف نهاد های امنیتی  در  تهران بازداشت شده است در مکان نا معلومی نگهداری می شود بطوریکه در مدت ۴۶ روز بازداشت تنها موفق به برقراری دو تماس چند ثانیه ای با خانواده خود شده  که  طی این تماس‌ها نیز اجازه صحبت به ایشان در مورد محل نگهداری و اتهام بازداشت داده نشده است. این در حالی است که خانواده ایشان با اعمال فشار نهاد های امنیتی ازمصاحبه با رسانه‌های داخلی و خارجی منع شده اند.

حجت الاسلام عظیمی قدیم پیش تر نیز در سال ۸۴ بدلیل شرکت در مراسم یادبود مشروطیت بازداشت و از طرف دادگاه روحانیت به ۱۸ ماه حبس و ۱۰ سال خلع لباس روحانیت محکوم گشته بود همچنین بعد از آن نیز در سال ۹۱ بدنبال اعتراض  حمایت های ایران از حکومت اشغالگر ارمنستان بازداشت  و بعد از ۷ ماه از زندان آزاد شد.

سازمان عفو بین الملل در تاریخهای ۲۴ آگوست ۲۰۰۵ – چهار مه ۲۰۰۶ و ۲۷ اکتبر ۲۰۰۶ سه بیانیه جداگانه در مورد حجت الاسلام عبدالعزیز عظیمی قدیم صادر کرده است.

1358456462 vayfdyvlafed