آذوح: امروز عطا کریمی فعال ملی-مدنی ترک آذربایجانی ساکن شهرستان ارومیه "اورمیه" در پی  صدور حکم جلب از سوی اجرای احکام دادگستری انقلاب این شهرستان خود را به زندان مرکزی ارومیه معرفی نمود.

طی صدور حکم برای یاسر اکبری، محمد تمدنی، عطا کریمی و نیما حسنی از سوی شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی و در پی  صدور حکم جلب عطا کریمی از سوی اجرای احکام دادگستری انقلاب این شهرستان، عطا کریمی خود را به زندان مرکزی ارومیه معرفی نمود.

طبق حکم صادره، عطا کریمی می‌بایست ظرف سی روز خود را برای اجرای حکم به دادگاه معرفی می‌نمود در غیر این صورت طبق حکم دادگاه تجدیدنظر وجه وثیقه از وی اخذ و به نفع دولت مصادره می‌شد.

این فعال آذربایجانی 18 اردیبهشت سال 93 برای تماشای بازی‌های بین‌المللی کاراته به سالن الغدیر "دورنالار یوواسی" شهر ارومیه رفته بود که مأموران امنیتی وی را پس از گرفتن عکس یادگاری با پرچم آذربایجان بازداشت کردند. این فعال آذربایجانی به بازداشتگاه  پله ارومیه متعلق به نیروی انتظامی منتقل‌شده بود.

در روز 25آذر همان سال علی چابک رئیس شعبه 1 دادگاه انقلاب ارومیه در یک جلسه دادگاه به دو پرونده‌ی جداگانه شامل 22 نفر از فعالان آذربایجانی رسیدگی نمود. این دادگاه برای نیما حسنی، عطا کریمی و محمد تمدن حکم 6 ماه حبس تعزیری صادر کرده بود.

طبق رأی امروز شعبه 10 دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی، حکم 6 ماه حبس تعزیری یاسر اکبری تائید شده است.

حکم دیگر دستگیرشدگان ازجمله نیما حسنی، عطا کریمی و محمد تمدنی در دادگاه تجدیدنظر استان شکست و هر یک به تحمل یک ماه حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شدند.

لازم به ذکر است که این 4 فعال ملی-مدنی از سوی دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان غربی به "فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی و به نفع گروهک های تجزیه طلب" متهم شده اند.

 Azerbaijan