آذوح: روز جاری، بر اساس ابلاغ قبلی قرار بر برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب ساسانیان زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز بود. با اینحال نامبرده در اعتراض به مفقود شدن اسنادی از پرونده خود، در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز حاضر نشد.

امروز ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، حبیب ساسانیان شاعر اردبیلی محبوس در زندان مرکزی تبریز در اعتراض به مفقود شدن اسناد پرونده، در شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر تبریز به ریاست قاضی باقرپور حاضر نشد.

یک منبع نزدیک به خانواده ساسانیان در مورد آخرین وضعیت این زندانی توضیح داد: “حبیب ساسانیان که ۱۴ فروردین ماه در پی ضرب و شتم از سوی مسئولین زندان، در اعتراض به وضعیت بلاتکیف خود، اقدام به اعتصاب غذا ۵ روزه کرده بودند، امروز در اعتراض به مفقود شدن اسنادی از پرونده خود، در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی باقرپور حاضر نشد و جلسه رسیدگی به اتهامات وی به ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، موکول شد.”

این زندانی اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ همراه پنج فعال ترک دیگر در شهر اردبیل بازداشت شد. اتهامات این زندانی سیاسی، “تشکیل گروه (گروهک) گامو، رهبری و هدایت گروه (گروهک) گامو، جاسوسی برای کشورهای بیگانه، کپی برداری از اطلاعات محرمانه سپاه پاسداران، ارسال اطلاعات محرمانه سپاه پاسداران به کشورهای بیگانه” عنوان شده است.

حبیب ساسانیان با وجود بیماری و محرومیت از درمان مناسب همچنان به صورت بلاتکلیف در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز نگهداری می‌شود. بعد از ۵ روز اعتصاب غذا، برای این زندانی پس از حدود یک سال بلاتکلیفی، قرار وثیقه یک میلیارد تومانی صادر شده است که به دلیل عدم توان تودیع این وثیقه، بازداشت موقت وی تداوم پیدا کرده است.

وی مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۹۵ همراه پنج فعال ترک دیگر به نامهای مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی در شهر اردبیل بازداشت شد. در اوایل تیرماه سال گذشته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این فعالان را «اعضای باند ۶ نفره جاسوسی گامو» معرفی کرد.

آقای ساسانیان از بیماری های مختلف رنج برده و از رسیدگی پزشکی محروم است. در بهمن ماه سال گذشته، این زندانی درپی «بد شدن حالش» به بیمارستان سینا این شهر منتقل شد.

پیش از این گزارش شده بود، آقای ساسانیان که از فشار خون بسیار بالا و درد چشم رنج می برد، تاکنون چندین بار در زندان از هوش رفته اما با کمک همبندی های خود نجات یافته است.

این زندانی سیاسی تاکنون چندین بار از مسئولین بند ۱۲ در زندان تبریز تقاضای رسیدگی پزشکی داشته، اما هربار به تمارض متهم و تهدید شده بود که به بند بدتری تبعید خواهد شد.

report