آذوح: در پی زیان 282 درصدی سهام بانک صادرات ایران در بازار بورس، احتمال اخراج این بانک از این بازار و انتقال آن به فرابورس افزایش یافت. دارایی سهامداران این بانک، از 10 ماه پیش بلوکه شده است.

به گزارش نسیم آنلاین، پس از زیان 282 درصدی سهام بانک صادرات ایران در ماه آخر سال 1395، احتمال اخراج این بانک از بازار بورس و انتقال آن به فرابورس قوت گرفت. سقوط سهام این بانک در نتیجه اختلاف نظر سازمان حسابرسی و بانک مرکزی بر سر ترازنامه بانک صادرات، رخ داد.

نسیم‌آنلاین گزارش کرد در پی توقف نماد بانک صادرات در بازار بورس به دلیل مجمع عمومی سالانه این بانک، دارایی‌های سهامداران خرد این بانک تا به امروز بلوکه شده است. پیش از این دارایی سهامداران دو بانک دیگر، یعنی بانک ملت و تجارت نیز برای چند ماه بلوکه شده بود، لیکن قبل از آغاز سال 1396 نماد این دو بانک در بورس بازگشایی شده و دسترسی سهامداران این بانک‌ها به دارایی‌هایشان ممکن شد.

حسن قالیباف‌اصل، مدیرعامل شرکت بورس تهران درباره احتمال اخراج بانک صادرات از بورس و انتقال آن به فرابورس گفت: « گزارش منتهی به 29 اسفند 1395 شرکت‌ها باید بیرون بیاید و همکاران ما اطلاعات آن شرکت‌ها را بررسی می‌کنند. در اردیبهشت ماه گزارشی درباره شرکت‌هایی که امکان دارد از بورس خارج شوند، به هیات پذیرش برده می‌شود. همکاران ما نه تنها بانک صادرات، بلکه تمام شرکت‌های بورسی را بررسی می‌کنند تا اردیبهشت ماه باید برای اظهارنظر صبر کرد».

پیش از نیز سهام بانک‌های دیگر ایران در بازار بورس سقوط قابل توجهی کرده بود. در 18 اسفند 1395، پایگاه خبری انتخاب گزارش کرد که ارزش بانک ملت ایران، 45 درصد سقوط کرده و احتمال ورشکستگی بانک سرمایه تقویت شد. ارزش سایر بانک‌های ایران نیز با شیب فراوان در حال کاهش است.

 Iran microscope map