آذوح: شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری اورمیه، هوشنگ نقی زاده از فعال ترک آذربایجانی را از اتهام انتسابی(اخلال در نظم عمومی و تحریک جوانان) تبرئه کرد.

هوشنگ نقی زاده از فعالان آذربایجانی اهل ارومیه، از اتهام اخلال در نظم عمومی و تحریک جوانان تبرئه شد.

در نامه ارسالی شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری اورمیه، به این فعال مدنی ترک آمده است: «به دلیل عدم وجود کفایت ادله اثباتی و عدم اقناع وجدانی و مستندا به اصل ٣٧ قانون اساسی و ماده ٣۴١ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ١٣٩٢، ضمن رد کیفرخواست دادسرا، حکم برائت نامبرده را صادر می نماید

هوشنگ نقی زاده به اتهام «اخلال در نظم عمومی جامعه از طریق تحریک جوانان به مطالب درج شده در روزنامه طرح نو با انجام حرکات نامتعارف» متهم شده بود.

«هوشنگ نقی‌زاده» فعال ترک آذربایجانی اهل ارومیه، در مردادماه٩۵، در جریان اعتراضات به توهین‌های روزنامه «طرح‌نو» به ملت ترک، بهمراه جمع دیگری از فعالان آذربایجانی در ارومیه دستگیر و با تودیع وثیقه ۲۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

روزنامه «طرح نو» در نسخه چاپ ۳۰ تیرماه٩۵، در مطلبی توهین آمیز و نژادپرستانه در ستون «بازنویسی شاهنامه برای کودکان» خود، از زبان یکی از جنگجویان ایرانی با مضامین تحقیرآمیز قومیتی و جنسیتی برای یک جنگجوی ترک (تورانی) رجزخوانی شده بود.

در این مطلب از زبان رستم، پهلوان شاهنامه، ترک‌ها «بد نژاد» لقب داده شده‌ بودند. در این مطلب از قول پهلوانان شاهنامه عبارت «ترکِ بدبختِ گمنام» نقل شده است. از زبان رستم شخصیت اصلی شاهنامه نیز آورده شده است: «ما تورانیان را مرد نمیدانیم که همه یکسره زنند و تو ای ترک بد نژاد برای جنگ با مردان ساخته نشدهای برو مانند زنان پنبه و دوک دست بگیر.»

 1358456462 vayfdyvlafed