آذوح: نماینده مصدومان قطار تبریز- مشهد گفت: پس از موضوع استیضاح وزیر راه و شهرسازی، پیگیری دریافت خسارت و دیه و بیمه فوت شدگان از طرف مسئولان مربوطه مسکوت ماند و سه ماه است که به دست فراموشی سپرده شده است.

به گزارش یول‌پرس، شهرام پورعزیز نماینده مصدومان حادثه قطار تبریز- مشهد، که خود یکی از مصدومان و تنها بازمانده ی واگن ۵ قطار حادثه دیده است با اشاره به وضعیت پیگیری خسارت و دیه و بیمه فوت شدگان، تأکید کرد: متأسفانه تاکنون ما دیناری در خصوص خسارت و دیه و بیمه ی وعده داده شده از طرف مسئولین، دریافت نکردیم.

پور عزیز ادامه داد: الان ۳ ماه است که هر موقع با دفتر وزیر تماس می گیریم مسئول دفتر به جمله ی کوتاه ” در حال پیگیری هستیم و با شما تماس می گیریم.” بسنده می کند، ولی ما تاکنون تماسی دریافت نکردیم هیچ، فراموش هم شده ایم.

وی  به پیگیری مسئولین در خصوص پرداخت ۵۰ درصد خسارت اولیه هم اعلام کرد: بعد از شکایت اولیه بنده به دادستان تبریز شخصا مراجعه کردم و ۵۰ درصد خسارتی که از بابت ریه های مصدوم شده ام مطالبه داشتم را مطالبه کردم، متأسفانه جواب دادند به دلیل اینکه از وزیر راه شکایت شده است پرونده به دیوان عالی کشور رفته و این قضیه از دست آنها خارج شده است .

پور عزیز با تأسف بیان کرد: ما از مطالبه ی حق اولیه ی خودمان هم محروم مانده ایم، در۷ روز اول وقتی من در بیمارستان بستری بودم وزیر راه و شهر سازی با هیئت همراه به دیدار ما آمد و تأکید کرد که تمامی مسافران بیمه هستند و خسارت و دیه و آنها تمام کمال پرداخت خواهد شد و حتی معاون حقوقی وزیر راه و شهرسازی که همراه هیئت بود هم تأکید به رسیدگی و الحاق حق بازماندگان داشت.

وی در ادامه با اشاره به دستورات کتبی که نماینده وزیر راه در دفتر وزیر داده بود اشاره و افزود: من در اوایل ماه دوم پس از حادثه به دفتر وزیر راه مراجعه کردم و با توجه به عدم حضور وزیر با نماینده ی وزیر صحبت کردم و دستوراتی را کتبا دریافت کردم که البته مکتوب را به خود بنده ندادند و در پرونده گذاشتند اما بعدها به سه بندی که در مکتوب نوشته شد و تأکید به اجرای آن شد هیچ ترتیب اثری داده نشد.

پور عزیز عنوان کرد: متأسفانه ۳ ماه است که این حادثه و مسائل آن به طور کلی به دست فراموشی سپرده شده است و از زمانی که وزیر راه و شهر سازی استیضاحش رد شد و به سر کار باز گشت به کلا حادثه قطار تبریز – مشهد به دست فراموشی سپرده شده است.

وی در خصوص توجه مسئولین به موضوع و روند رسیدگی وعده مسئولین اشاره کرد: اواخر مسئولین خیلی به این امر توجه نشان دادند وقتی ما شکایت های خود را به مراجع ذیل صلاح ارائه دادیم و به پزشک قانونی مراجعه کردیم و میزان خسارت های ما را برآورد کردند، مسئولین گفتند که پیگیر هستند و پس از مدتی که آبها از آسیاب افتاد ما و خسارات و دیه و بیمه همه به دست فراموشی سپرده شدیم.

پور عزیز در پایان اظهار کرد: ما با مسئولین مشکلی نداریم کاری هم به آنها نداریم ما فقط ابتدایی ترین حقوق خود را که دریافت خسارت و دیه و بیمه خودمان است وخودشان هم وعده داده بودند و در صحبت هایشان نیز تأکید داشتند را خواستاریم و این را هم می گویم که نماینده مردم تبریز بارها و بارها پیگیر مطالبات ما بوده است اما جوابی تا کنون دریافت نکرده ایم امیدواریم حقمان فراموش نشود و بزودی بتوانیم به آنچه که حق ما است برسیم.