آذوح: این روزها در حالی که شاهد کوران افزایش قیمت‌ها در اغلب بازارها بودیم متاسفانه بازار کلیه نیز تنورش در خلوتی مهیب حسابی داغ شده است.

به گزارش یول‌پرس، با تاسف و حیرت به نوشته ای چشم دوخته که درست در چند قدمی اش به فاصله چند متر از هم به هر جای ممکن چسبانده اند؛ زیر لب می‌گوید: شوخی نیست بحث مرگ و زندگی وسط است، خدا رحم کند.

این روزها در حالی که شاهد کوران افزایش قیمت‌ها در اغلب بازارها بودیم متاسفانه بازار کلیه نیز تنورش در خلوتی مهیب حسابی داغ شده است، به گونه‌ای که آگهی فروش کلیه این بار نه مخفیانه بلکه با عکس فروشنده آن و البته با ذکر علت به در و دیوار شهر اردبیل چسبانده می شود.

در آگهی که درست در مرکز شهر و در پر رفت و آمدترین میدان اردبیل چسبانده شده، فروشنده کلیه مشکلات مالی را علت فروش قسمتی از بدن خود عنوان کرده است موردی که بیش از این گرچه در این شهر به ندرت مسبوق به سابقه بوده اما به نظر می رسد درست در این شرایط، اذهان عمومی از فضایی به اسم «بازار کلیه»، غافل است.

در عین حال سوداگری‌ها، فشار اقتصادی و نبود سیستم نظارتی قوی، تنور این بازار مرگ را داغ تر خواهد کرد.

واضح است که تورم، رکود و نبود اشتغال و به تبع آن افزایش آمار بیکاری، تاثیر مستقیم روی معیشت مردم گذاشته است.که باید با عزم ملی و دخیل شدن همگان در تولید و اشتغال، این چالش های مهم را که همه جامعه را درگیر خود کرده، رفع کرد؛ مسئله ای که مقام معظم رهبری با نامگذاری سال، قصد دارند اهمیت آن را به همه و بویژه دولتمردان فعلی و آینده گوشزد کنند.

با تمام این اوصاف باید گفت که کلیه فروشی برای فرار از فقر، اگر به ندرت هم اتفاق بیفتد مسئله ای نیست که به راحتی از کنار آن گذشت شوخی نیست بحث و مرگ زندگی وسط است.