آذوح: حبیب ساسانیان طی تماس با خانواده خود اعلام کرد در اعتراض به حبس غیر قانونی و بدون حکم دادگاه از تاریخ ۱۴ فروردین ۹۶دست به اعتصاب غذا زده است.

حبیب ساسانیان زندانی سیاسی آزربایجان، از روز ۱۴ فروردین دست به اعتصاب غذای خشک زده است. وی در تماس با خانواده خود اعلام کرده که در اعتراض به حبس غیر قانونی و بدون حکم دادگاه از روز ۱۴ فروردین به اعتصاب غذای خشک دست خواهد زد.

بنا به اعلام خانواده وی، قاضی دادگاه مانع از صدور وثیقه برای آزادی موقت حبیب می‌شود و علی رغم درخواست مکرر بر صدور وثیقه برای آزادی موقت این زندانی سیاسی آزربایحانی، قاضی دادگاه با وعده‌های دروغ مانع از آزادی وی می‌شود.

طبق این گزارش حبیب ساسانیان طی تماس با خانواده خود اعلام کرده که در اعتراض به اقدام غیر قانونی دادگاه نسبت به عدم صدور وثیقه برای آزادی موقت وی اقدام به اعتصاب غذا خواهد کرد. از سوی دیگر قاضی پرونده با شنیدن این خبر از خانواده ساسانیان درخواست کرده تا وی را از این کار منصرف کنند که با پاسخ منفی حبیب ساسانیان مواجه شده‌ است.

گفتنی است حبیب ساسانیان در اعتراض به اقدام غیر قانونی دادگاه مبنی بر عدم صدور وثیقه برای آزادی موقت وی از رفتن به دادگاه خودداری می‌کند.

حبیب ساسانیان از زمان بازداشت بدون تفهیم اتهام، هم‌چنان در زندان مرکزی تبریز به صورت بلاتکلیف نگهداری می‌شود. هنوز هیچ دادگاهی برای وی تشکیل نشده است.

حبیب ساسانیان شاعر و فعال تورک آزربایجانی اهل اردبیل مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه سال گذشته همراه پنج فعال تورک دیگر (مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی) در شهر اردبیل بازداشت شدند.