آذوح: اهالي عشاير محدوده نشين كشت و صنعت مغان در اعتراض به عدم تعيين و تكليف و محروم از امكانات اوليه زندگي در مقابل فرمانداري شهرستان پارس آباد تجمع كردند.

به گزارش یول‌پرس، ظهر امروز جمعی از عشایر و اهالی روستاهای محدوده نشین شرکت کشت و صنعت مغان در مقابل فرمانداری شهرستان پارس آباد تجمع کردند.

در این تجمع که جمعی از اهالی روستاهای نجف کندی، موسی لو، هزار کندی، صفرلو و … که جزء روستاهای محدوده نشین کشت و صنعت مغان هستند، نسبت به عدم ساماندهی، عدم تعیین و تکلیف مبنی بر ابقا یا انتقالی، عدم دسترسی به امکانات اولیه زندگی و عدم اجرای طرح هادی اعتراض داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن عکس امام و رهبری و حمل پلاکاردهایی مبنی بر “محروم از تمامی امکانات اولیه زندگی و خدمات دولتی پس از ۳۸ سال از انقلاب اسلامی” ، “عشایر در همه جای کشور، از لحاظ فداکاری، شجاعت و شهامت، جزء بهترین افراد مردمند” ، ” عدم تخریب مراتع و چراگاه احشام عشایر توسط کشت و صنعت مغان” و ” اعتراض به عدم کفایت و ناکار آمدی مسئولین منطقه” خواستار رسیدگی به این مشکل که به نوعی گریبانگیر عشایر و روستاهای محدوده کشت و صنعت مغان شده را حل کنند.

این تجمع در حالی بود که اکبر صمدی فرماندار شهرستان پارس آباد با حضور در بین تجمع کنندگان، ضمن شنیدن صحبتهای آنان بر حل مشکل این قشر زحمتکش قول مساعد داد.

پیش تر مهدی احمدی فرماندار سابق شهرستان پارس آباد نیز از عدم ساماندهی روستاهای ابقایی و انتقالی محدوده شرکت کشت و صنعت مغان ابراز نگرانی کرده و گفته بود که اهالی این روستاها در وضعیت نامناسبی به زندگی ادامه می دهند و بایستی این موضوع در سریعترین زمان ممکن حل شود.

گفتنی است، چندین سال است که کشمکش ها و اختلافات بین عشایر و کشت و صنعت‌ مغان تا کنون ادامه داشته و به گونه ای پیش رفته است که هر بار مسوولان از ابقا یا انتقال ۱۲ روستا به یک سایت ۹۰ هکتاری خبر داده اند بدون آنکه اقدام جدی در این زمینه انجام داده باشند و به بخاطر همین اختلافات، عشایر و روستاهای محدوده نشین تا کنون از طرح هادی و… بی نصیب مانده اند.

 report