آذوح: کارگران ذوب آهن اردبیل 14 ماه معوقات مزدی دارند. این کارگران روز گذشته برای چندمین بار مقابل استانداری اردبیل دست به تجمع زدند.

به گزارش یول‌پرس، کارگران ذوب آهن اردبیل ۱۴ ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند. این کارگران پیش از این بارها در مقابل استانداری اردبیل و دیگر نهادهای استانی دست به تجمع زدند که تاکنون این تجمعات هیچ حاصلی نداشته‌است.

روز گذشته نیز حدود صد نفر از این کارگران برای چندمین بار مقابل استانداری اردبیل جمع شدند و خواستار پرداخت معوقات خود شدند.

این کارگران هشتم اسفند ماه نیز مقابل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اردبیل دست به تجمع زده بودند.

یکی از حاضران در این تجمع می‌گوید: ۱۴ ماه است که یک ریال دریافت نکرده ایم و اکنون در آستانه سال نو با مشکلات معیشتی بسیار دست و پنجه نرم می‌کنیم اما مسئولان فرافکنی می‌کنند و پاسخگوی ما نیستند.

استاندار اردبیل پیش از این در ارتباط با وضعیت این کارگران گفته بود: کارخانه ذوب‌آهن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل احداث شده و سرمایه‌گذار این کارخانه مجتمع خود را به یک پیمانکار دیگر به صورت اجاره‌ای واگذار کرده است.

مجید خدابخش  با بیان این که  پیمانکار مربوطه کارگرانی برای کار در این کارخانه به کار گرفته و در پرداخت حق و حقوق آن‌ها کوتاهی کرده است که در واقع برطرف کردن این مشکل از حوزه وظایف استانداری اردبیل خارج بوده است؛ اظهار داشت: قانون برای این گونه مشکلات کارفرمایی و کارگری تمهیدات لازم را لحاظ کرده و باید کارگران شاکی این کارخانه با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از طریق قانونی پیگیر موضوع باشند.

این اظهارات در حالی انجام شد که مراجعه این کارگران به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی اردبیل نیز حاصلی دربر نداشته‌است.

 1358456462 vayfdyvlafed