آذوح: آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات عباس لسانی فعال سرشناسِ آذربایجانی ، با تغییر محل محاکمه از دادگاه عمومی و انقلاب مشگین شهر ، در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهرستان برگزار شد .

تبلیع علیه نظام از طریق سخنرانی در راستای تفکرات تجزیه طلبی و پان ترکیستیعنوان اتهامی بوده که قاضی پرونده از این فعال ملی-مدنی ترک خواسته تا آخرین دفاعیاتش مبنی بر این اتهام را جهت بررسی به این دادگاه ارائه نماید.

لسانی با رد مجدد اتهام مطرح‌شده به خود ، آخرین دفاعیه‌اش را نیز با نگاشتن متنی ترکی تقدیم قاضی پرونده کرده است

قاضی مربوطه  نیز پس از دریافت و قرائت متن ارائه شده از طرف لسانی ، با برخوردی محترمانه ختم جلسه را اعلام نموده است .

قبلِ این ، در اولین جلسه رسیدگی پرونده مذکور ،  متنِ دفاعیه تهیه شده به زبان ترکی از سویِ آقای لسانی ، واکنش منفی قاضی پرونده را به همراه آورده بود .

واکنشی که لسانی آن را ناشی از بی‌خبری قاضی پرونده از «نص صریح قانون مدون آیین دادرسی مدنی» دانسته و حقوق شهروندی شهروندان در این موضوع را به حضور ایشان متذکر شده بود

پیشتر و در ارتباط با این پرونده آیدین ذاکری فعال ملی‌-مدنی مشگین‌شهر که سخنرانی آقای لسانی در مراسم عروسی ایشان انجام گردیده بوده پس از احضار و محاکمه در دادگاه انقلاب این شهرستان ، از اتهامات نسبت داده شده به خود تبرئه گردیده بود  .

متن آخرین دفاعیه لسانی عینا به شرح ذیل میباشد :

"منیم او مراسیمده دانیشیغیم فیلمه چکیلیب و الده دیر.او دانیشیقدا هئچ تورلو تبلیغ علیه نظام و یا سیزین منه ووردوغوز اتهاملارا مصداق، نه سوزده، نه فعل ده و نه ده نیت اولاراق یوخدور و گورونمور.بونا گوره سیزین منه ووردوغوز اتهام کٶکسوز و یالان دیر و تاسوفله بو اتهام وورمالار امنیتی گوجلرین طرفیندن مغرضانه و سیاسی بیر داورانیش دیر".

 1358456462 vayfdyvlafed