آذوح: قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه مس استحصال‌شده آذربایجان‌شرقی از گمرکات استان صادر نمی‌شود، گفت: با مدیران مس آذربایجان داشتیم تا صادرات خود را از گمرکات استان انجام دهند.

به گزارش یول‌پرس، غلامعلی راستی صبح دیروز در نشست خبری با خبرنگاران  در زمینه اینکه چرا باید تولیدات مس استان آذربایجان شرقی از طریق سایر گمرکات کشور از جمله بندرعباس و کرمان صادر شود و برای استان به جز تخریب زیست محیطی عوایدی نداشته باشد، گفت: اینکه مس از استان صادر نمی‌شود، این درست است بنابراین جلساتی با مدیران مس آذربایجان داشتیم تا صادرات خود را از گمرکات استان انجام دهند. گمرک هم اعلام آمادگی کرد که زمینه لازم برای ثبت صادرات از گمرکات استان را فراهم کنند و حتی آمادگی لازم برای مستقرکردن گروهی برای ثبت و پلمب محموله صادراتی در کرمان که کنسانتره از آن استان خارج می‌شود.

قائم مقام سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه صادرات مس به صورت متمرکز از طریق شرکت ملی مس ایران انجام می‌شود، ادامه داد: صادرات فلزات رنگی تحریم بود و اکنون از مس برداشته شده و کنسانتره مس استان هم در بندرعباس دپو شده و از گمرکات این استان صادر شده و ثبت می‌شود.