آذوح: صبح امروز جمعي از چغندركاران خسارت ديده منطقه پارس آباد مغان به دليل بي توجهي مسوولان به تهران رفته و مقابل مجلس شوراي اسلامي تجمع کردند.

به گزارش یول‌پرس، جمعی از چغندرکاران منطقه پارس آباد مغان که چند ماه پیش محصولاتشان در اثر برودت هوا و یخبندان از بین رفته و متحمل خسارت سنگینی شده اند صبح امروز با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی ضمن اعتراض به تبعیض بین کشاورزان منطقه مغان با سایر شهرهای کشور خواستار رسیدگی و جبران خسارت محصولات خود شدند.

کشاورزان پارس آبادی در حالی مقابل مجلس تجمع کرده اند که با در دست داشتن بنری با عنوان “سرمازدگی و یخبندان چغندر قند ما کشاورزان منطقه پارس آبادمغان را به فلاکت و نابودی کشانده به دادمان برسید… تبعیض بین کشاورزان تا کجا؟ ما هم ایرانی هستیم” خواستار جبران خسارت محصولات خود شدند.

این در حالی است که پس از تجمع مقابل مجلس، کشاورزان خسارت دیده در ادامه با همراهی نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار در مجلس، راهی سازمان ستاد مدیریت بحران کشور شده و ضمن دیدار با اسماعیل نجار رئیس این سازمان، نماینده مردم پارس آباد بر تسریع و جبران خسارت کشاورزان حوزه انتخابیه خود شد.

همچنین امروز، کشاورزان چغندر کار پارس آبادی مقابل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رفته و جلوی این سازمان تجمع کردند و به گفته این کشاورزان خسارت دیده ضمن عدم راه ندادن آنها به این سازمان، هنوز کسی نیست تا پاسخگوی آنها شود.

به گفته آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، با استناد به گزارش مسئولان محلی در سال گذشته ۲ هزار و ۸۵۰ هکتار از اراضی مستعد این شهرستان به زیر کشت چغندر قند رفته بود که متاسفانه به دلیل برودت ناگهانی هوا و افت شدید درجه حرارت و در نهایت یخبندان ۵۰ هزار تن به ارزش ۱۶ میلیارد تومان بوده به غده‌های چغندر قند خسارت وارد آمده است.